Valse start LYRA in Bleiswijk

3 september 2016 14:30

Roozeboom, W.

Onbekend

Lyra speelde in Bleiswijk de eerste competitiewedstrijd tegen Soccer Boys en leed een niet verwachte grote 4-0 nederlaag. Onder leiding van scheidsrechter Roozeboom was er eerst een minuut stilte vanwege het tragische overlijden van Koen Ammerlaan, speler van Lyra 8.

Lyra speelde , onder leiding van het nieuwe technisch duo Ramon Hageraats en Laurens Sandell, in de volgende opstelling:

doel: Tom Binnendijk,

achter: John Lagerwerf, Roy Zeestraten, Rick Voskamp en Ashwin Scheffers,

midden: Gino Bozuwa, Glenn Vanhove en Bob Zwinkels,

voor: Yasin Ozkok, Max v. Delft en Coen v. Mil.

Er ontspon zich een gelijkwaardig gevecht met aan beide kanten een paar mogelijkheden. Allengs werd Soccer Boys wat sterker, waarbij de Lyra achterhoede volop werk kreeg om een doelpunt te voorkomen. Helaas kon de voorhoede van Lyra niet genoeg aanvallende druk ontwikkelen op de achterhoede van Soccer Boys om echt gevaarlijk te worden. Groot was toen ook de teleurstelling toen in de 43e minuut Soccer Boys uit een vrije schop direct kon scoren en spoedig daarna de rust aanbrak.

De verwachtingen t.a.v. Lyra waren in de tweede helft hoog gespannen, want een gelijkmaker behoorde toch tot de mogelijkheden. Nog groter wat toen de teleurstelling toen John Lagerwerf te zacht terugspeelde op Tom Binnendijk en de spits van Soccer Boys de 2-0 kon laten aantekenen. In de 52e minuut kwam Ardi Luijendijk in het veld voor Coen v. Mil en dat leverde wat meer druk en beter voetbal op. Toch wist kort na deze wissel Soccer Boys de 3-0 te scoren en maakte het voor Lyra wel heel erg moeilijk een goed resultaat te bereiken.

Maar er gloorde hoop: er werd een overtreding begaan op Ardi Luijendijk en Lyra mocht een strafschop nemen, zodoende kon Lyra toch weer wat aansluiting krijgen................. Echter, Max v. Delft zag zijn penalty gestopt worden door de keeper van Soccer Boys. Kort daarna maakte Ardi Luijendijk nog een buitenspeldoelpunt en daarna was het wel zo’n beetje gedaan met de tegenstand van Lyra. Stef Koene viel nog in voor Bob Zwinkels, waarna Soccer Boys de 4-0 liet aantekenen en de tegenstand van Lyra definitief was gebroken.

Al met al: een zeer teleurstellende en onnodige nederlaag voor Lyra die het a.s. zaterdag in de thuiswedstrijd tegen DSO weer recht kunnen zetten.