LYRA wint ook tweede wedstrijd in poule fase KNVB beker

Den Hoorn 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 0033

23 augustus 2016 20:00

Broeckaert, D.

Onbekend

LYRA is na twee wedstrijden al geplaatst voor volgende ronde KNVB beker. Door zelf te winnen en het gelijke spel van Vitesse Delft tegen Wippolder is LYRA niet meer te achterhalen door de concurenten. De uitslag doet vermoeden dat LYRA een makkie had tegen zondag 2de klasser Den Hoorn maar dat was zeker niet zo.

De eerste helft wisten de beide teams het publiek maar matig te boeien. Beide keepers stonden er zo goed als voor spek en bonen bij. De tweede helft kregen zij het wat drukker. Tien minuten na rust kwam sv Den Hoorn door een doelpunt van Donnie Slot op een 1-0 voorsprong. Lang mocht de sv niet genieten van deze voorsprong want binnen een kleine 10 minuten boog LYRA de achterstand, door twee doelpunten van Kevin van Velden, om in een voorsprong. Daarna ging Den Hoorn nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Kansen werden gecreeërd maar de paal en de LYRA verdediging, o.l.v. keeper Tom Binnendijk, stonden succes van Den Hoorn in de weg. In de blessure tijd wist LYRA nog twee keer te scoren. Bob Zwinkels, uit een mooie indraaiende vrije trap van Gino Bozuwa, met het hoofd de 1-3 en Max van Delft voor het het slotakkoord, na een mooie individuele aktie, de 1-4.

Zaterdag 27 augustus speelt LYRA de 3de wedstrijd in de voorronde om de KNVB beker uit bij 1ste klasser Vitesse Delft. Zoals eerder al gememoreerd is deze wedstrijd om des keizers baard. Desalniettemin kunnen de mannen uw steun wel gebruiken. De aftrap is om 14:30 uur.