De strijd om de eerste plek!

VELO E1

vv Lyra JO11-1

E-pupillen, E1, Groep 1 06

26 september 2015 9:45

Onbekend

Lyra mag vandaag bij en tegen Velo aantreden. Zowel Lyra als Velo heeft al hun wedstrijden nog met grote cijfers gewonnen in de hoofdklasse. Een wedstrijd tussen twee grootmachten dus.

Opstelling Lyra: Thijmen; Tom, Jaimy, Twan; Wouter, Ian; Daan, Boaz, Rico

Wissel: Jesse

Lyra ging goed van start en creëerde via goed samenspel op het middenveld van Wouter en Ian zelfs al wat kansjes. Dit was het teken voor Lyra om nog meer druk te geven. De backs dachten erg aanvallend en zo lag er veel ruimte achter de Lyra verdediging die geleid werd door aanvoerder Jaimy. Velo ging uitstekend met deze ruimte om, via twee snelle omschakelmomenten stond Velo ineens met 2-0 voor. Dat was even schrikken voor de mannen.

Toch lukte het om te blijven knokken, we kwamen langzaamaan in de wedstrijd en door een corner van Tom die Rico uitstekend inknikte konden we de aansluitingstreffer maken. Deze goal gaf de mannen weer moed. Helaas gaf het de mannen net iets te veel moed en voetbalde we weer te ver vooruit. Weer ging Velo goed om met de geboden ruimte en via een snelle omschakeling was het weer raak aan de kant van de Wateringers, 3-1…

In de rust werden de puntjes op de welbekende i gezet door Davy en Arco. Wanneer we goed vanuit onze plek bleven voetballen dan komt de rest vanzelf. Extra goed opletten voor de razendsnelle counters van Velo en nog sneller de bal rond laten gaan.

Dit pikte de mannen erg goed op. We drukte Velo steeds meer naar achteren. Dit was mogelijk doordat vooral Jesse en Wouter zelden balverlies hadden en de bal bijna altijd naar de ‘goede kleur’ speelden. De opgevoerde druk werd beloond met een goal aan Lierse zijde. Tom mocht de vrije trap nemen. Hij schoot de bal helaas tegen een tegenstander aan. Gelukkig was Jesse er als de kippen bij om de afvallende bal binnen te werken.

Ten opzichte van de eerste helft bleef Lyra nu wel goed vanuit hun positie spelen. Vooral Boaz was erg op dreef en hij zorgde er met onnavolgbare acties vaak voor dat Velo hem geen moment uit het oog kon verliezen. Toen Boaz weer aan een dribbel begon en twee man uitspeelde, zag hij Ian voor de goal opduiken. Ian dacht niet na en schoot de bal in twee instanties tegen de touwen.

Velo werd al zenuwachtig maar creëerde zelf ook nog levensgrote kansen. Thijmen moest er met een driedubbele redding voor zorgen dat Lyra in de wedstrijd bleef. Velo rook bloed en ging ons helemaal vastzetten waardoor we niet konden opbouwen. Voor het eerst deze wedstrijd besloot Lyra de lange bal te hanteren. Jaimy speelde de bal lang naar Daan, deze nam de bal in één voetbeweging mee richting vijandelijk doel. Daan speelde zichzelf langs enkele Velo spelers die hij allemaal te slim af was. Door wat gefrommel kwam de bal bij de geheel vrijstaande Twan die de bal onder de keeper doorschoot!!!! 4-3 voor Lyra!! De jongens werden gek en Twan werd bedolven onder zijn uitzinnige medespelers. Echt een beast!! Zoals Twan zelf zou zeggen..

De laatste twee minuten bleef Lyra goed verdedigen en na het laatste fluitsignaal hadden de jongens een voldaan gevoel overgehouden aan de wedstrijd. Ook tegen goede tegenstanders kunnen we blijven knokken en blijven voetballen. Op deze manier gaan we nog hoge ogen gooien dit seizoen.

Volgende week tegen ’s-Gravenzande E1. We spelen dan thuis om 10.00 uur. Graag zien we jullie trouwe lezers langs de kant om ons aan te moedigen.

Een Lyra E1 fan