12-09-2015

vv Lyra JO11-1

E-pupillen, E1, Groep 1 06

12 september 2015 10:30

De tweede wedstrijd van het seizoen werd gespeeld in Rijswijk, Haaglandia was de tegenstander.

De opstelling voor vandaag: Jaimy, Jesse, Tom, Thijmen, Ian, Wouter, Rico, Fabio, Twan en Daan.

Aan het begin van de wedstrijd ontstaan er al snel een aantal kansen voor lyra dat het tikkie-takkie voetbal van Barcelona aardig onder knie lijkt te hebben. Helaas gaat de bal er nog niet in en Haaglandia blijft gevaarlijk. Haaglandia krijgt twee kansen en na 8 minuten spelen staat Lyra met 0-1 achter. Lyra laat de moed niet zakken en blijft druk zetten op de verdediging van Haaglandia. Het duur nog een minuut of 10 voordat de gelijkmaker er in vliegt en hoe! Was het een voorzet? Of was het een schot? Twan schiet van een meter of 30 vanaf rechts met een mooie boog over de keeper. De stand is weer in evenwicht. Vanaf dat moment ging Lyra ofwel Daan los, want hij krijgt het voor elkaar om in een paar minuten 4 keer te scoren (3 schoten en 1 kopbal) en het staat 1-5. Lyra is nog niet klaar, want ook Fabio weet te scoren in de eerste helft en doordat er ook verdedigend goed wordt gevoetbald maakt dat de stand op 1-6 bij rust.

De tweede helft blijft Lyra druk zetten, maar Haaglandia is nog niet uitgespeeld. Er ontstaan toch nog spannende momenten voor het goal van Lyra en de 2-6 is een feit. Wederom gaat Lyra door met het spelen van hun eigen spel en kan halverwege de tweede helft Fabio de 2-7 er in schieten. Langs de kant horen wij de trainer Jesse al uitroepen tot man of de match! Hij heeft achterin goed de gaten dicht gelopen en er voor gezorgd dat veel aanvallen van Haaglandia op niets uitlopen. Ook Ian pikt zijn doelpuntje mee, na een foutje van de keeper kan hij lekker uithalen en is het 2-8. Jesse krijgt in de laatste paar minuten zijn publiekswissel. Onder luid applaus van de meegereisde fans, wordt hij door de trainer van het veld gehaald. In de laatste minuut is er nog wel een vrije trap voor Haaglandia, maar die loopt op niks uit en dan fluit de scheidsrechter af.

De eindstand 2-8! De mannen kunnen trots zijn op zichzelf. Ze hebben goed gespeeld en het met elkaar gedaan!

Een Lyra E1-fan