Lyra 2 speelt zich definitief veilig.

Sportclub Monster 2

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

30 april 2016 12:00

Frikken, G.H.

Onbekend

Opstelling: Ritchie , Mark (Jos 70), Peter (Tim 60) , Mike, Nick, Larry (Wesley 55), Roy (a.) Akker, Erwin, Stefan, Sander (Mark 75)

Het was de laatste zaterdag van april dat Lyra 2 moest aantreden tegen de buren uit Monster. De uitwedstrijd was 0-0 ge-eindigd.

Lyra 2 staat vooraf 3 punten voor op Monster en heeft na deze wedstrijd nog 2 potjes te spelen, terwijl Monster op een p/d plek staat en nog maar 1 wedstrijd rest.

Nu wil het geval dat beide leiders afwezig zijn en er wel 2 grensrechters geregeld zijn.

Oud speler Gert Jan Tamerus en de geblesseerde Jeroen Werkman pakken de leiderstaken op.

Twee ploegen die proberen de P/D plekken te ontlopen, dat geeft automatisch psychische druk wat zich vertaald in slecht voetbal van beide zijden.

Een snelle gele kaart voor NIcky en een afstandschot op de lat van Monster en een gele kaart voor Mark zijn het eerste half uur de “hoogtepunten”.

Het is 5 minuten voor de rust als Roy de Jong met een steekbal Erwin Zeestraten wegstuurt, de keeper van Monster twijfelt bij het uitkomen, Erwin houdt overzicht en legt de bal panklaar voor Sander Harmsen die van dichtbij kan intikken.

Daar waar heel Lyra roept om risicoloos de rust te halen valt er nog een opmerkzame beslissing van de scheidsrechter te noteren.

Op slag van rust komt Sander richting punt 16 te dribbelen, een verdediger van Monster probeert dit, volgens de scheidsrechter onreglementair, te voorkomen, ondanks van behoud van bal bezit.

Broer Stefan verzilvert de toegekende vrije trap. 2-0 tevens ruststand.

Na de thee stuurt Monster spelers met lengte naar voren, Lyra komt wat meer onder druk en probeert met counters het vijandelijke doel te bereiken.

Monster weet de 2e helft nog 2x de paal te raken, Lyra ontbeert bij de uitvallen het overzicht om de score verder te vergroten.

Uiteindelijk veranderd er niets in de stand. De scheidsrechter blaast ruim na de 90 min voor het eindsignaal en een zucht van verlichting is waar te nemen in het Lyrakamp, LYRA 2 is definitief veilig en speelt ook volgend seizoen onder de nieuwe trainer Michel Breur in de reserve 1e klas. Nog 2 potjes te spelen om des keizers baard, waar we onze sportieve plicht moeten doen en eens gaan kijken hoe het staat met het Liers-eergevoel.

Rest ons nog Piet voor het vlaggen , mark den Toom voor het invallen en GJ en Jeroen als invalleiders te bedanken