LYRA 2 speelt zich nog niet veilig in Katwijk

23 april 2016 12:00

Weide, M.A. van der

Onbekend

Afgelopen zaterdag mocht het 2de elftal van Lyra zich op maken voor een uitwedstrijd tegen vv Katwijk. Het thuis duel werd ternauwernood met 2-1 gewonnen door Lyra. Het was ook het duel voor Lyra om zich bij winst veilig te spelen in de 1ste klasse. Winnen was dus ook de doelstelling van vandaag. De volgende namen moesten daarvoor zorgen:

Doel: Ritchie

Achter: Raymon-Peter-Stefan-Nick

Midden: Larry- Akker-Roy

Voor: Thom-Jos-Erwin

Wissel: Mike, Wesley en Robin.

De scheidsrechter had nog niet gefloten voor het begin van de wedstrijd of de bal lag al in het doel van Lyra. Een voorzet van rechts kon worden binnen gewerkt door de spits van Katwijk. 1-0! Na de goal van Katwijk pakt Lyra het beter op en probeert voetballend het doel van de tegenpartij te bereiken.  Maar Katwijk krijgt toch weer een grote kans, ditmaal gaat de bal voorlangs. De eerste grote mogelijkheid voor Lyra is voor Erwin, hij wordt goed bediend door Larry alleen zijn schot met links mist het doel. De tegenstoot van Katwijk laat niet lang op zich wachten. Door erg klungelig verdedigen van Lyra wordt er een goal gemaakt alleen de scheidsrechter had een overtreding gezien van de aanvaller van Katwijk, dus het doelpunt wordt afgekeurd. Niet veel later valt er toch te juichen maar dan aan de kant van lyra. Erwin schiet hard op doel en de keeper kan deze nog maar net tegen houden, maar Thom is er dan razend snel bij om de bal het laatste zetje te geven. 1-1 in de 24ste minuut! Na het doelpunt van lyra wordt het aan beide kanten van het doel niet gevaarlijk en gaan we rusten met 1-1 op het scorebord.

2de helft:

In tegenstelling tot de eerste helft begint lyra stukken sterker. Er wordt goed combinatie voetbal gespeeld en Katwijk komt niet aan de bal. De eerste grote kans is ook voor lyra, een aanval over veel schijven wordt net over geschoten. Dan is het Raymon die opstormt over de rechterflank en hard voorlangs schiet. Een ingestudeerde hoekschop wordt bijna tot doelpunt geproduceerd. Maar Lyra moet blijven opletten want Katwijk krijgt toch ook 2 grote kansen. Een bal wordt van dichtbij op de paal geschoten en daaropvolgend wordt Ritchie onder vuur genomen maar hij redt de bal. Toch blijft Lyra opzoek naar de voorsprong. Jos speelt zich goed vrij en schiet, maar zijn schot mist de kracht om echt gevaarlijk te worden. De ingevallen Wesley verlengt een inworp op Jos die gelijk  op doel schiet, helaas staat de paal in de weg. De ommekeer is echter dat de trainer van Katwijk wordt weggestuurd omdat hij nogal commentaar had op de beslissingen van leiding. Het leek Katwijk een boost te geven en Lyra verliest het initiatief. De eerste de beste mogelijk voor Katwijk is een doelpunt. 2-1 in de 33ste minuut! Katwijk voert de druk verder op en krijgt kansen om de score verder uit te breiden. Raymon redt nog een bal van de lijn maar niet veel later weten ze toch te scoren. Na slordig balverlies achterin weten ze vlak voor tijd de 3-1 op het scorebord te brengen.

Na een zeer goed begin van de 2de helft weet Lyra de wedstrijd helaas niet naar zich toe te trekken. Door de winst van Monster op SVC zijn we nog niet veilig. Aanstaande zaterdag komt Monster op bezoek op de Zweth.