“Trainer Lyra 2 mist bezieling”

DSO 2

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

9 april 2016 12:00

Gurp, J.P.J. van

Vooraf: In de strijd om van de laatste P/D plek weg te blijven moest Lyra 2 aantreden tegen hekkensluiter DSO. Van deze tegenstander werd in uitwedstrijd ternauwernood met 1-2 gewonnen. DSO wist na de winterstop een gat van 9 punten te dichten met de concurrentie en probeert met het bereiken van de P/D competitie het 1e klasse schap te behouden. Lyra 2 met de volle winst uit de laatste 2 wedstrijden op zak, is nog niet veilig en was vooraf gewaarschuwd.

Opstelling:

Ritchie, Raymon (60e Marc), Mike, Peter, Nick.

John (46e Akker) Roy, Stefan.

Erwin, Wesley, Thom (70e Jos)

De 1e helft: Lyra zette het verdedigend goed neer, DSO werd gedwongen veelal de lange bal te spelen. Daar waar het moest wist Lyra de duels te winnen en werd er bijna niets weggegeven, tot zover een compliment voor de gehele ploeg. Maar voetbal kent ook de balbezit situatie en daar liep het niet zoals gewenst: te laag (bal) tempo, geen creativiteit en te weinig diepte voorin maakte dat Lyra veel balbezit had zonder veel aanvallende intenties. Het gevaar op het DSO doel was welgeteld; 2 afstandsschoten, één te scherpe voorzet voorlangs en een gemiste 1 op 1, waardoor een brilstand op het scorebord stond in de rust. Kortom een saaie en Lyra 2 onwaardige 1e helft.

Rust: stand 0-0.

De 2e helft: Lyra komt goed uit de kleedkamer, de 1e aanval is er een uit het boekje maar helaas wordt er in de afronding gefaald. Snel hierop volgt een scrimmage voor het DSO doel waar de inzet van de lijn wordt gehaald. Het zit Lyra niet mee in deze fase van de wedstrijd en DSO beseft dat er meer te halen valt in de Lier en neemt het initiatief over. Een bal op de paal, een bal voorlangs en uiteindelijk de 0-1 tegen !!

Niet lang na deze tegenslag krijgt Lyra de grip op de wedstrijd weer terug.

De uitlopende keeper van DSO schiet de bal tegen Erwin aan, de voorzet die volgt blijft zonder resultaat. Dan is er een handsbal van nr 4 van DSO in het strafschopgebied, vol in het zicht van de scheidsrechter, helaas voor Lyra wuift de arbiter dit weg.

In de 80e min. krijgt Lyra een vrije trap recht voor de goal van DSO op 20 m.: Stefan schiet raak 1-1. Lyra gaat vol door voor de winst. Een voorzet van Marc wordt door de ingevallen Jos maar net gemist. In de drang om tot scoren te komen wordt er 2x voor eigen succes gegaan ipv overzicht te behouden. Uiteindelijk werd Lyra een 2e penalty onthouden, na een luchtduel met de keeper werd Jos (beide op de grond vallend)  vastgehouden door de keeper maar ook dit werd niet als penalty waardig ingeschat door de leidsman. Erg jammer was ook dat de verder goed leidende scheidsrechter de KNVB kas keurig spekte door voor kleine vergrijpen in deze sportieve wedstrijd onnodig gele kaarten te geven.  Samengevat: Lyra 2 toont karakter en komt terug van een achterstand maar speelt over 90 min. gezien een draak van een wedstrijd.

Eindstand; 1-1 , Dirk van Erven bedankt voor het vlaggen!

Conclusie: Een terechte uitslag waarmee Lyra zichzelf tekort doet, tot groot ongenoegen van de trainer. Lyra 2 pakt 1 punt maar de concurrentie loopt niet in. Met nog 4 wedstrijden te gaan moet Lyra 4 punten halen om handhaving op eigen kracht te bewerkstelligen om volgend seizoen ook op dit niveau te mogen acteren.  Volgende week is Lyra 2 vrij en 23-4 gaan we uit naar vv Katwijk.

Spelers en begeleiding feliciteren LYRA 6 (ons satelliet team) met het behaalde kampioenschap!