Lyra 2 boekt zeer nuttige zege bij Forum Sport

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

2 april 2016 12:00

Jhamai, A.

Lyra wint uit bij forum sport:
Vandaag gingen de mannen van Ron op bezoek bij forum sport. Dat het geen gemakkelijke wedstrijd zal worden dat was hun wel bekend. Ook vandaag hadden we weer te maken met een aantal schorsingen en blessures. Daarom werd er gevraagd aan Sander Broekhuizen en Jim Ammerlaan of die de mannen van 2 wilden komen versterken. Na het vaste praatje van ron wat nooit langer duurt dan 12 minuten was de opstelling bekend.
Doel:                                      ritchie
Verdedigers:      raymon  - peet – mike – nicky mast
Middenveld:    john lagerwerf – akker – stefean
Aanvallers:                 Erwin – thom – sander
Op de bank zaten jim, sander broekhuizen, en wesley
Na een kwartier spelen is er nog niet veel gebeurd beiden teams waren erg slordig en creëerden in het begin van de eerste helft weinig kansen. Maar forum sport begint iets scherper aan de wedstrijd. De eerste kans is ook voor forum sport maar die bal eindigt op de lat. Lyra komt gelijk met een counter en weet te scoren na 25 minuten dankzij sander. Maar de grensrechter vlagt onterecht voor buitenspel en de scheids keurt de goal dan ook af.  Daarna volgen wat kleine kansjes over en weer. De centrale verdediger van forum sport maakt nog een handsbal maar de scheidsrechter ziet het niet en laat gewoon door spelen. Lyra word steeds sterker en komt steeds dichter in de buurt bij de goal van forum sport. Vlak voor rust is er nog een flipperkast  effect voor de goal van forum sport maar de bal wilt er maar niet in voor lyra . ron spreekt de mannen toe in de rust en brengt de nodige wissels erin.

De 2e helft begint lyra met een aantal aanpassingen in het veld.
Doel:                                                     ritchie
Verdedigers:           john lagerwerf – peet – mike – nicky mast
Middenvelders:                       thom – Erwin – stefan
Aanvallers:                              jim- wesley – sander
Direct na rust geeft jim een voorzet op Erwin die de bal binnen knikt met het hoofd en zo dus de 1-0 voor lyra maakt. Wat de eerste helft niet lukt dat lukt de 2e helft wel en dat is doelpunten maken. In de 65ste minuut valt dan ook de 2-0 voor lyra weer dankzij jim die dit keer zelf scoort na een combinatie met wesley. Lyra staat de 2e helft goed en geeft nauwelijks meer wat weg. Sander broekhuizen krijgt ook nog wat speeltijd en komt erin voor Erwin. Lyra krijgt in de 90ste minuut nog een kans met jim die dit weer weet te benutten tot een doelpunt en dus staat lyra met 3-0 voor.
Weer een keer de nul gehouden en zelf 3 keer weten te scoren een lekkere overwinning dus voor de mannen van ron. Op naar volgende week, dan spelen we thuis tegen DSO. Waar we weer moet proberen om te winnen want alle punten zijn hard nodig. Tot volgende week.
Groeten lyra 2