Lange lijst van afwezigen breekt LYRA 2 op

12 maart 2016 11:45

Maurits, M.

Onbekend

Afgelopen zaterdag moesten de mannen van Lyra 2 het opnemen tegen SVC 08 2. De trainer neemt tegenwoordig elke week even de ranglijst en wedstrijden door. En dat leert ons dat we met hetzelfde aantal punten als Monster, maar met een iets beter doelsaldo, op een positie staan die aan het eind van het seizoen recht geeft om PD wedstrijden te moeten gaan spelen. Welteverstaan moeten we dan proberen om degradatie af te wenden. Daarnaast heeft de selectie te kampen met een blessuregolf en de gele kaarten beginnen zich te vertalen in schorsingen. Daardoor begon Lyra met de volgende opstelling.

Doel: Ritchie

Achter: Mark, Peter, Mike, Cas

Midden: Larry, Stefan en Daan.

Voor: Jim, Wesley en Nick.

Wissels: Bas, Mike en Richard.

De trainer noemde dit gezelschap gekscherend een bij elkaar geraapt zooitje. Maar nadat we onze plek in de zon hadden ingenomen was de wedstrijd net begonnen en konden we al juichen. Wesley werd de diepte ingestuurd en schoot hem fraai over de keeper heen in het doel. Echter was er  daarvoor al gefloten voor een overtreding. Na deze opening waren de verwachtingen hoog gespannen. Maar er volgde een periode waarin beide teams elkaar in evenwicht hielden en er niet echt grote kansen te noteren vielen, op een afgekeurd doelpunt van SVC na. Na een half uur spelen komt de thuisploeg op voorsprong. Een uittrap van de keeper die slecht wordt verwerkt door de verdediging van Lyra en via een kluts bal valt die zo voor de voeten van een SVC speler, 1-0..
Na de achterstand zoekt Lyra wat meer de aanval en dat resulteert in een paar goede kansen van Jim en Wesley. Maar het is vandaag onze linkerspits die de score opent namens Lyra, Nick schiet de bal in de kruising nadat de bal mooi is klaar gelegd door Jim. Dit betekent dat Johnny 3 kannen armer is wegens een weddenschap.

Na de rust blijft het duel in evenwicht met kansjes voor beide ploegen. Het is Lyra die de ban breekt 10 minuten na rust. Jim wordt de diepte ingestuurd door Wesley, waarna hij vervolgens de keeper omspeelt en makkelijk scoort, 1-2. Na ongeveer 15 a 20 minuten in de 2de helft gespeeld te hebben, lijkt het erop dat langzaam maar zeker de energie bij Lyra wegvloeit. Na een goede aanval 20 minuten na rust wordt het dan ook 2-2. Als vervolgens 10 minuten voor tijd ook nog de 3-2 valt is de wedstrijd gespeeld. Eindstand wordt 2 minuten later bepaald op 4-2.

Aankomende zaterdag spelen we thuis tegen ARC en hebben de steun van het publiek hard nodig om ervoor te zorgen dat we nog voldoende punten gaan halen om promotie/degradatie wedstrijden te ontlopen.

Groeten Lyra 2