LYRA 2 weet wel van DSO te winnen

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

14 november 2015 12:00

Merkestein, C.

Op zaterdag 14 november moesten de mannen van Lyra 2 al vroeg, volgens Thom te vroeg verzamelen. Nadat we de bespreking gedaan hadden en de middag aanbrak vond ook Thom het tijd worden om zich te melden we konden vertrekken richting DSO.

De volgende elf spelers verschenen aan de start van de wedstrijd:

Doel: Ritchie

Achter: Marc, Mike, Ashwin en Appie

Midden: John, Doeke en Akker

Voor: Yasin, Stefan en Sander

Nadat er op het complex een demonstratie te zien was van diverse sporten floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. De eerste paar minuten waren van beide kanten erg slordig. Veel ballen waren te hard of waren te zacht. De eerste kans was echter voor Lyra, Steef die de bal goed aannam en kon schieten werd, volgend de scheidsrechter reglementair, neergehaald en de kans was verkeken. Na een rommelige fase van Lyra kreeg ook DWO zijn eerste kans, al ging deze wel ruim naast. Lyra ging iets meer druk wat resulteerde in 2 gevaarlijke corners achter elkaar, waarbij de eerste rakelings werd overgeschoten door Sander.

Net toen Lyra dacht het heft in handen te hebben moest Richtie handelend optreden bij een zwabberbal van DSO, gelukkig voor Lyra ging deze via Ritchie net over. 5 minuten voor rust was het opnieuw DSO dat ten aanval trok. De rechtsbuiten van DSO had in een goede actie in huis hij vond echter Ritchie op zijn pad. De daar opvolgende counter van Lyra was uitstekend, Steef die het overzicht bewaarde en de bal aan Doeke gunde. Doeke schot knap, tussen 2 man in de bal tegendraads het doel in!!! 0-1. Vlak voor rust probeerde Akker er nog 0-2 van te maken dit ging helaas voor Lyra niet door, de bal ging over.

In de tweede helft verscheen Lyra met dezelfde elf spelers als dat het gestart was. Er waren net als in de eerste helft weinig ballen die aankwamen. De spelden prikjes die beide teams uitdelen zijn het noemen van kansen niet waard. Halverwege de tweede helft komt Lyra weer wat beter in het spel en dit is gelijk een grote kans voor Lyra. De afronding van Steef is echter niet genoeg. Dan vind de trainer het tijd om te wisselen Jeroen en Jos komen het veld in voor Sander en Mike.

Nadat de wissels gedaan waren ging Lyra verder met het zoeken naar de 0-2. Het was alleen DSO die daar anders over dacht en via een fout op het middenveld van Lyra zo de 1-1 kon aantekenen. Lyra moest dus weer opnieuw beginnen. Met opnieuw twee wissels, Thom en Max kwamen in het veld, moest Lyra opzoek naar de 1-2. Niet veel later werd het ook 1-2, een fout achterin bij DSO was de basis, Yasin kon zo doorlopen en de bal breed liggen op Steef. Lyra weer op voorsprong en gelukkig wisten we het nu wel vast te houden. 3 belangrijke punten. Op zaterdag 28 november speelt het tweede weer thuis, 12.00 uur tegen Sportlust 2 u bent van harte welkom.

Tot dan!

Piet wederom bedankt voor het vlaggen.