LYRA 2 verliest eerste wedstrijd in 2de periode

7 november 2015 12:00

Ploeg, R.C.H. van der

Onbekend

Na de degradatie vorig seizoen werd de eerste periode teleurstellend afgesloten met een 10e plaats. Er waren aanwijsbare oorzaken waarom Lyra niet verder kwam dan de 8 puntjes die bijeen werden gesprokkeld. Vol goede moed werd er zaterdag jl een aanvang gemaakt aan de 2e periode.

Op papier een meer dan acceptabel elftal en een reservebank om u tegen te zeggen was beschikbaar om tegen  Forum Sport, dat 3 punten meer had, de mooie overwinning van vorige week een vervolg te geven.

Lyra startte voortvarend, wist direct druk te zetten  wat het 1e kwartier resulteerde in  drie dotten van kansen die helaas werden gemist. Daarna volgde 5 desastreuze minuten, Forum Sport wist met een uitval 0-1 te scoren waar Lyra behoorlijk van schrok, zo erg zelfs dat de 0-2 binnen afzienbare tijd volgde . Lyra was totaal van slag. Het combinatie voetbal was verdwenen, men liep uit de organisatie en werd er niet kort genoeg gedekt. Kortom malaise alom. Lyra deed verwoede pogingen zich te hervinden. Na een mooie actie van Yassin waarbij de bal aan de verkeerde kant van de paal eindigde en het afstandsschot van Larry op de lat, was het duidelijk dat het Lyra deze dag niet meezat en was de 0-2 ruststand een feit.

In een poging eea te bewerkstelligen wisselde de trainer in de rust Larry en Stefan voor Peter en Thom. Nadat deze wisselingen niet datgene bracht wat er van verwacht werd, kwamen 15 minuten later Martijn, John en Erwin er in voor Nick, Jeroen en Said. Achterin 1 op1, voorin 4 spitsen en aanvoer via de zijkanten. Het resulteerde in een enkel kansje en een geweldige redding van de Forum goalie op een inzet van Martijn. Maar uiteindelijk oogde Lyra onmachtig tegen, met alle respect, een even matige tegenstander. Een wedstrijd waarvan Lyra na de 0-2 nooit meer een wedstrijd kon maken.

Lyra 2, staat nu 4e van onder; onwaardig en onnodig. Lyra 2 moet zich nog meer beseffen dat er voor positieve resultaten naast hard werken en de wil om te winnen, een stukje mannelijkheid en zakelijkheid nodig is om volwassen voetbal te spelen. Een leerproces waar nog stappen te zetten zijn. Vol goede moed gaan we volgende week naar DSO. Waar het smetje van zaterdag jl moet worden weggepoetst.