ARC 2

31 oktober 2015 12:00

Hulters, G.P.H.

Onbekend

Afgelopen zaterdag moesten de kerels van Lyra 2 het opnemen tegen ARC 2. Zij staan 2e op de ranglijst. We wisten dat we een moeilijke middag zouden krijgen in Alphen a/d Rijn, mede door het gemis van Jos vd Berg en Stefan Harmsen. Lyra begon met de volgende opstelling:

Doel: Ritchie

Achter: Mark, Peter, Mike, Ashwin

Midden: Roy, Jeroen, Raymond

Voor: Saïd, Martijn, Sander

Wissels: Thom, Nick, Larry

Lyra begon sterk in de openingsfase en even leek Lyra de controle op de wedstrijd te krijgen. De bal gaat goed rond en ARC komt er bijna niet aan te pas. Ashwin schoot een bal in de sloot. Stefan wilde de bal nog tegenhouden bij de waterkant en werd ternauwernood gered door een goed oplettende toeschouwer. Na een minuut of 15 ontstaat er een 100% kans voor Saïd. Door een misverstand bij de verdedigers bij ARC krijgt Saïd een 1 op 1-situatie die hij net naast de paal schiet. Dat was een kans die er in had gemoeten. ARC probeert met lange ballen naar de zijkant toch vaak de aanval te zoeken en hoopt op een foutje van onze verdedigers. Lyra krijgt in de eerste helft 4 vrije trappen mee rond het zestienmetergebied van ARC. Jeroen en Ashwin krijgen de bal niet voorbij de muur en zo gaan deze kleine kansjes verloren. Na een half uur beginnen we veel duels te verliezen en krijgt ARC iets meer grip op de wedstrijd,en dat werd gelijk afgestraft in de 33e minuut. Er werd achterin een duel verloren waarop zij een schietkans kregen. Het leek erop dat Ritchie deze bal tegenhield, maar de bal belandde net 30 cm achter de doellijn. Ashwin probeerde dat nog te voorkomen maar de scheidsrechter zag dat de bal de doellijn was gepasseerd. (1-0) Net voor de rust begonnen we vanuit de achterhoede met een goede aanval. Sander gaf een diepe bal op de doorgelopen Ashwin. De voorzet die daaruit volgde was er een van pure schoonheid. Martijn stond op de goede plek en kon de bal in 2e instantie binnenprikken. (1-1)

Wissels: Thom verving Raymond en Nick verving Mark.

2e helft begonnen we weer sterk. Na 10 minuten in de 2e helft speelden we aan de rechter kant van het veld prima de bal rond en zo kwam er uiteindelijk een lage voorzet die Saïd net voor de keeper binnen kon tikken bij de 1e paal. (1-2) Lyra kwam hierna niet echt meer aan goed voetballen toe. De diepe ballen kwamen niet goed aan en we hadden moeite met de bal in de ploeg te houden. Dit had tot gevolg dat ARC goede kansen wist te creëren, maar Ritchie speelde een belangrijke rol met verschillende geweldige reddingen. Hierdoor bleef Lyra in de wedstrijd, maar bleef de druk van ARC toenemen. Larry kwam in het veld voor Martijn in de 75e minuut. Sander kreeg vlak na deze wissel een uitgelezen kans op de 3-1, maar schoot mijlenver over. Vlak voor het einde van de wedstrijd speelde Lyra zich onder de druk uit van ARC en gaf Thom een prima steekpass op Sander. Die kwam 1 op 1 met de keeper en schoot de bal langs de benen van de keeper tussen de palen. Eindstand 1-3 in het voordeel van Lyra!