SVC'08 2

17 oktober 2015 12:00

Egmond, J. van

Onbekend

Afgelopen Zaterdag moesten de mannen van Lyra 2 het opnemen tegen SVC 08 2. Een kijk nemend op de ranglijst leerde ons dat SVC 2 punten meer had dan Lyra. Op voorhand zou dit dus een gelijk opgaande wedstrijd moeten gaan worden. Lyra begon met de volgende opstelling:

Doel: Robert v/d Berg

Achter: Larry, Peter, Mike, Ashwin

Midden: Roy, Jeroen, Raymond en Thom.

Voor: Stefan en Jos.

Wissels: Marc den Toom, Martijn, Mark Dukker en Patrick Zeestraten

In de selectie van Lyra 2 hebben zich verschillende mutaties voorgedaan ten opzichte van vorige wedstrijden. Robert v/d Berg keepte zijn 1ste wedstrijd in 2 dit seizoen, omdat Ritchie door was geschoven naar het vlaggenschip van Lyra. Deze wedstrijd kregen we ook weer de beschikking over een oude bekende, Patrick Zeestraten. Helaas heeft hij na vorig seizoen besloten om te stoppen met selectie voetbal, afgelopen zaterdag kon je zien waarom we het jammer vinden dat hij gestopt is. En uit het 9de elftal hadden we de beschikking over Marc den Toom. Geeft wel weer aan hoeveel spelers we misten.

We begonnen de wedstrijd met 2 centrum spitsen, omdat we niet de beschikking hadden over vleugelspitsen. Daardoor speelden we in een systeem wat we nog niet eerder hadden gespeeld. Echter pakte Lyra het wel goed op. Het was echter de scheids die na ongeveer 16 minuten een penalty gaf aan SVC wegens duwen in het 16-meter gebied. Na een vrije trap vanaf de zijkant kreeg een Lyra speler echter eerst een duw waardoor die uitgleed en de SVC speler gretig naar de grond zag gaan. 0-1 en dus liepen we als elftal weer achter de feiten aan. Afgelopen zaterdag hebben we echter weer een elftal gezien dat ondanks de achterstand en ondanks de spelers die ontbraken lieten zien voor elkaar te willen strijden. Daardoor konden we ook op slag van rust de 2-1 maken en zo hadden we de achterstand weer goed gemaakt. De 1-1 was een mooie aanval opgezet door Stefan die hem zelf goed afmaakte. De 2-1 net voor rust kwam voort uit een vrije trap die er bijna in 1 keer invloog door Jeroen. Hij raakte echter de bal en na een voorzet bij de 2de paal kon de geheel vrijstaande Stefan hem binnen koppen.

In de rust 2 wissels: Martijn kwam erin voor Roy Patrick kwam erin voor Mike 2de helft was 10 minuten toen SVC de gelijkmaker kon binnenschieten. Na balverlies op de middenlijn kon SVC snel omschakelen en kon de geheel vrijstaande spits van hun binnen schieten. De ingevallen Marc ten Toon had de 3-2 op zijn schoenen, maar de paal bracht redding voor SVC. Marc werd goed weggestuurd, waarna hij met links op doel schoot, de keeper tikte hem echter net op de paal. Lyra kreeg weer meer grip op de wedstrijd, maar de gifbeker voor het 2de was nog niet leeg. Na een diepe bal op Jos kwam het tot een sprintduel tussen de keeper en Jos, waarna de keeper neerging net buiten de 16. In plaats van de keeper eruit te sturen voor het aanvallen van een speler of het te beoordelen als een normaal duel, besloot hij Jos een rode kaart te geven. De laatste 12 minuten heeft Lyra keihard gewerkt voor een punt, maar het ging in laatste minuut mis. Een lange bal van SVC waarbij de Lyra keeper tot aan de 11 meter uitliep en de bal leek te kunnen vangen, kreeg hij op het moment dat hij wilde vangen een botsing met een speler en liet hij de bal los. Tot vandaag weten we niet of het een medespeler was of een SVC speler. Maar ook als het een SVC speler was, had de scheids waarschijnlijk niet gefloten.

Volgende week een vrij weekend voor Lyra en de week erna gaan we weer voor de 3 punten!! Als we blijven werken als team zijnde zoals afgelopen zaterdag, komen de punten vanzelf dit seizoen.

Groeten, LYRA 2