Quick Boys 3

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

26 september 2015 12:00

Lochtenberg, R.

Zaterdag 26 september alweer een competitie wedstrijd voor Lyra 2. 10:45 verzamelen voor de aftrap van 12:00 tegen Quick Boys 3. De weersomstandigheden zijn goed, het is licht bewolkt met hier en daar een beetje zonlicht. Vorige week deed Lyra twee zich tekort door vorige week een met een gelijk spel te eindigen. De punten zijn deze week dus extra belangrijk om aansluiting te houden bij het linker rijtje.

Vorige week hebben we afscheid genomen van onze ex-verzorger Jean-Marc. We hebben de laatste weken al meer afscheid genomen van hem, dus wie weet keert hij snel weer terug. Daarom wat het zaterdag 26 september het debuut voor onze nieuwe verzorgster, die over is gekomen vanuit de A1

De grensrechter voor deze week is niemand minder dan Piet van den Akker. Het is niet de eerste keer dat Piet dit doet en daar zijn wij natuurlijk erg content mee. Bedankt Piet!

De volgende spelers moesten de 3 punten op sportpark de Zweth behouden:

Verdediging: Ritchie, Mark, Johnny, Peter, larry

Middenveld: Doeke, Jeroen en Jos

Aanval: Erwin, Martijn en Stefan

Wissels: Thom, Perry

Supporters: Raymond, Nicky, Mike en Dennis Voskamp

Aanvoerder: Roy de Jong

Na de aftrap begin Lyra fel, in de eerste minuut ontstaat er al een kans voor Martijn door goed onder druk zetten van Quick Boys, helaas geen doelpunt voor Martijn. Jos is een middenvelder met veel diepgang. Johnny ziet dat als de beste. Met zijn fantastische lange bal zet hij Jos voor de keeper, helaas werd er gevlagd voor buitenspel.  De grensrechter van Quick Boys is er een die veel pikt, dat is opgevallen door de bank. En dan uit het niest een doelpunt voor Quick Boys.  Lange bal op de linksbuiten, hij legt hem terug op de 16meter, hij schiet en in de kluts naar een andere speler en in het goal.

Later nog een lange bal van Quick Boys, er ontstaat een misverstand tussen Peet en Larry. Daardoor een schot op de paal. Het is nu weer wat ingezakt en wat zwak van de kant van Lyra. Ron Bentvelzen geeft aan dat we alert moeten blijven op die ballen van Quick Boys. Stefan pakt zijn 3de gele kaar door een overtreding.

Dan een goed tackle van Johnny op de bal en direct de lange bal naar Erwin. Hij was alert en pikt de bal uit de lucht en loop door één op één op de keeper. Hij loopt er omheen en schiet hem binnen. DOELPUNT 1-1. En Lyra zet door met een voorzet van rechts, Jos krijg de bal ronde 5 meter en schiet. Helaas een goede redding van de keeper van Quick Boys. Daarna wordt Jos getackeld in de 16meter. Iedereen schreeuwt voor een penalty. Ook Ron Bentvelzen doet dit. Hij zei alleen: heee scheids penalty.  Maar de scheids is heel kinderachtig en geeft Ron een rode kaart voor praten. Ron had eerder in de wedstrijd al een waarschuwing gehad van de scheidrechter.

Door het wegsturen van Ron is Lyra het overwicht even kwijt. Richting het einde van de eerste helft wordt Quick Boys beter. Ritchie redt nog een afstand schot. Maar in de 45ste minuut kan ook Ritchie het niet meer voorkomen. Quick Boys scoort uit een vrije trap.

Rust

Twee wissels:

Perry à Erwin

Thom à Peet (peet met een blessure)

Nieuwe opstelling: Martijn rechtsbuiten – Jos spits – Perry linksbuiten

Stefan op 10 en Thom ook middenveld en daardoor Jeroen naar Johnny op 4.

Lyra probeert het begin van de eerste helft door te zetten maar de jongen van Quick Boys zijn snel en behendig. Dat ervaren ook onze backs Mark en Larry. Het is nu meer een lange ballen spel dan echt voetbal. Beide kanten is erg onrustig en er wordt veel de lange bal gehanteerd. Er zit een mooie combinatie bij van Lyra, met echt één keer raken en daardoor kwam Martijn in stelling voor een afronding. Helaas voor lyra en Martijn mist Martijn. Helaas was het niet echt zijn wedstrijd. Lyra ging net meer naar voren spelen en lopen. Dan opeens (76 minuut) een counter van Quick Boys en staan ze achter met 4 tegen 2 van Lyra. Dit wordt een doelpunt, 1-3 nu. Perry valt als linksbuiten en dit doet hij best verdienstelijk maar hij kon helaas geen echte stempel drukken op deze wedstrijd. Lyra probeert het nog via afstandsschoten maar die gaan er helaas ook niet in.  Dan in de 81ste minuut weer een doelpunt van Quick Boys. De snelle linksbuiten komt er voorbij en een lage voorzet naar de spit die helemaal vrij staat. Hij tik binnen en 1-4. Ook nog in de slot fase een fantastische redding van Ritchie, hij voorkomt de 1-5 met zijn voet. Daarna is het afgelopen.

De einstand is 1-4. Al met al een zeer geflatteerde uitslag.

En dan niet te vergeten de tip van onze aanvoerder Doeke:

Tip 4: Snel scoren, gauw naar huis!