LYRA 2 wint uit bij runner-up sc Monster

Mannen, 2, 1e klasse A

3 februari 2018 12:00

Onbekend

Lyra ging afgelopen zaterdag naar Monster voor de traditioneel lastige wedstrijd tegen het 2de elftal. Monster stond voorafgaand aan de confrontatie op een knappe 2de plaats. Van tevoren kregen we van de trainer nog een bizarre statistiek te horen. Qua doelpunten voor staan we op een zesde plaats, maar qua tegendoelpunten staan we één na laatste.
de volgende 11 namen mochten gaan proberen om een doelpunt meer te maken dan Monster:
Tom, Nick, Roy, Tom, Dennis, Larry, Thom, Jos, Stef, Jari en Marc.
daarnaast hadden we een sterke bank met Raymond, Sander, Laurens en Erwin.

Nadat we na de 1ste helft een bakkie koffie zijn gaan drinken in de kantine, kwamen we tot de conclusie dat de wedstrijd nog geen noemenswaardige kans had opgeleverd. De vraag was dan ook wat ik in het verslag zou gaan schrijven en de conclusie was dat ik Piet maar moest bedanken voor de koffie. Bij deze, Piet bedankt voor de koffie.

Nadat we weer naar buiten liepen was het spel al begonnen en hebben we de 1ste grote kans van de wedstrijd gemist. Monster was al binnen een minuut 1 op 1 voor de keeper gekomen, maar deze kans niet benut. Als de bal op de Lyra helft is fluit de scheidsrechter uit het niets op de rand van de 16 meter van Monster voor een vrije trap voor Lyra. Het schijnt dat een speler van Monster commentaar heeft gegeven op de scheids. Nadat Jos de bal breed geeft op Marc, rolt de bal onder de muur door zo de goal in. 0-1. Bij zo’n wedstrijd verwacht je dan dat de wedstrijd zo gespeeld is, maar binnen 2 minuten na de goal is het alweer 1-1. Na deze goal kan het alle kanten op en beide ploegen gaan dan ook vol voor de winst. Op een gegeven moment valt Lyra met 6 spelers aan waarna uit de afgeslagen aanval Monster er weer uit komt. Zo golft het spel heen en weer. Uiteindelijk scoort Lyra na een goede uitbraak door onze ‘aanvoerder’ Dennis Voskamp, Marc houdt het overzicht en geeft de bal breed, 1-2.

Goede overwinning van Lyra. Volgende week krijgen we Quick Boys 3 thuis en gaan we voor de volgende driepunter.

Groeten Lyra 2