Valken’68 2 maakt einde aan winstreeks Lyra 2

Mannen, 2, 1e klasse A

9 december 2017 12:00

Onbekend

Voordat dit verslag van start gaat, allereerst excuses aan onze vele volgers voor het verlate wedstrijdverslag van afgelopen zaterdag. Maar zoals bij velen schieten sommige dingen in deze hectische Kerstperiode er wel eens bij in. Daarbij maakt het verliezen van de aantekeningen het er niet makkelijker op.

Lyra, wat de afgelopen 3 weken een reeks van gewonnen wedstrijden achter zijn naam heeft staan, moest het op deze druilerige zaterdag opnemen tegen een team dat 3 punten boven hen stond, namelijk Valken ’68. De wedstrijd vond plaats op Sportpark de Zweth. Voor vele teams is dit sportpark een nachtmerrie om te betreden en zo ook voor Valken ’68, wat met knikkende knietjes het sportpark betrad. Het sterrenensemble van Lyra wat de goede reeks voort mocht gaan zetten, was als volgt:

Verdediging: Joey aka dakDekkah, Dennis Vos, Laurens van Marrewijk, Roy Zeestraten en Tom van Os Middenveld: Roy de Jong, Johny Vermeer en Jos Berg Aanval: Marc den Toom, Jair de groot van Dijk en Yasin Ozkok.

Met Sander Harmsen, Nicky Mast en Showtime Larry zat er voor een vermogen op de bank. Het is onbegrijpelijk dat zulke talenten op de bank gezet worden, maar in een team vol met talenten vallen er slachtoffers.

Het 1e kwartier van de wedstrijd zal niet als spectaculair beoordeeld worden. Er was weinig te beleven, maar naarmate de 1e helft namen de sterren van Lyra de overhand. Er werd op zijn tijd goed gevoetbald. Het eerste schot op goal volgde snel. Dit schot van Marc den Toom is nog steeds niet gevonden op de jeu de boule baan. Er werd goed gestreden door de manschappen van het 2e elftal. Uiteindelijk resulteerde dit ook in een ‘wonderschoon’ doelpunt. Vanuit een corner belandde de bal op het hoofd van een verdediger van Valken ’68, die misschien wel ambitie heeft om ooit in het mooie rood van Lyra te spelen en zo de bal achter zijn eigen keeper kopt. Een bizar eigen doelpunt, dat een goede kans maakt om in de top-10 van mooiste doelpunten terecht te komen. Op een paar schoten op een goal is Valken ’68 niet gevaarlijk.

De tweede helft komt Lyra scherp de kleedkamer uit. Er volgen namelijk een aantal gevaarlijke kansen. Één daarvan wordt gecreëerd door Marc den Toom die met een goede voorzet Jos op het scorebord kan zetten. Maar zoals we gewend zijn van Jos profiteert hij niet van deze goede voorzet. Blijven proberen Jos! Valken ’68 wordt nog één keer gevaarlijk. Met een goede steekbal wordt de spits goed vrij gezet en kan één op één op de keeper af. Maar in plaats van het bal tegen de touwen te schieten, glijdt hij uit en is de kans verkeken. Het gevaar is helaas nog niet geweken, want de 1-1 zal hierna gauw op het scorebord tevoorschijn komen. Met een afstandsschot komt Valken ’68 op gelijke hoogte en dit is ook meteen de eindstand. Jammer, maar helaas. Voor Lyra had een overwinning verdiend geweest, maar zoals de eeuwenoude voetbalterm luidt: ‘De bal is rond’. Zo komt er een eind aan de succesreeks van Lyra, maar niet getreurd aankomende zaterdag krijgen de vedettes van Twee een kans om zich te revancheren van dit gelijkspel. Dit is tevens de laatste wedstrijd voor de wintersport. Een ideale gelegenheid om dus met een warm gevoel de Kerst in te gaan. Wij nodigen u dan ook graag uit om onze sterren te komen aanmoedigen!

Als laatste wil ik nog Ton Vos, die weer goed en scherp op de voorvoetjes langs de lijn liep te huppelen, bedanken voor het vlaggen. Tot aankomende Zaterdag!!