LYRA 2 delft onderspit tegen FC 's-Gravenzande

Mannen, 2, 1e klasse A

16 december 2017 11:45

Onbekend

De laatste wedstrijd voor de winterstop stond op het programma waar het 2e van Lyra moest gaan stunten op sportpark Juliana. ‘s-Gravenzande 2 is in goeden doen en strijden met Monster en ARC om de koppositie. De mannen gingen met goede moed richting de stad van het Westland om het de buren zo lastig mogelijk te maken!

De opstelling was als volgt: Haagse Joey tussen de palen. Dennis Voskamp, Laurens van Marrewijk, John Vermeer en Tom van Os in de verdediging. John laag, Doeke en Larry Pauwe op het middenveld. Marc den Toom, Jair van Dijk en Jos  van den Berg zullen voor de doelpunten moeten gaan zorgen in de voorhoede.

In de eerste minuten van de wedstrijd staan de mannen van Lyra nog te slapen en na te genieten van de lichtjes avond ervoor wat resulteert in een 1-0 achterstand. Lyra heeft het lastig tegen het goed voetballende ‘s-Gravenzande en probeert door middel van duels tegenstand te bieden. Zo af en toe ontstaat er een aanval waarbij Jair van Dijk de eerste kans op de gelijkmaker krijgt maar helaas over schiet. Toch krijgt ‘s-Gravenzande de grotere kansen en komen ze op een 2-0 voorsprong door een goed uitgespeelde aanval. Lyra laat het er niet bij zitten en komt terug op 2-1. John Vermeer krult de bal prachtig achter de doelman. Vlak voor het rustsignaal krijgt Lyra nog een tegenvaller. Via een corner staat de stand op 3-1.

De trainer kan het niet meer aanzien en wisselt Jair, Dennis en Doeke voor de rappe Yasin, Nick en Raymond. Alleen de reservekeeper Tom van de Markt blijft op de bank. Een klein risico van de trainer maar dat nam hij voor lief. En dat kwam ‘m duur te staan. Na enkele minuten na de rust loopt Laurens een lelijke enkel blessure op waardoor hij niet verder kon spelen. Lyra speelt een fase verder met 10 man waar ‘s-Gravenzande goed gebruikt van maakt. De 4-1 en 5-1 volgen snel op het scorebord. Tom van de Mark heeft zijn rode tenue aangetrokken en versterkt de mannen op het middenveld. Door deze inbreng komt er weer enig evenwicht in de wedstrijd en ontstaan er een aantal aanvallen op het doel van ‘s-Gravenzande. De 5-2 kan genoteerd worden na een tweede treffer van captain John Vermeer. ‘s-Gravenzande zet nog één keer aan en bepaald de eindslag op 6-2. Een vervelende nederlaag die Lyra snel zal vergeten. Voor nu staat er een mooi trainingskamp in Malaga op het programma wat veel succes zal gaan opleveren in de tweede helft van de competitie.