De eerste overwinning van het seizoen

Katwijk 3

Mannen, 2, 1e klasse A

21 oktober 2017 12:15

Onbekend

Ik had het zelf nog niet eerder meegemaakt. Na de voorbereidingswedstrijden, de beker en de eerste vier competitiewedstrijden, nog geen wedstrijd gewonnen en dat terwijl we telkens niet de mindere waren, maar we beloonden onszelf niet. Zaterdag 21 oktober deden we dat wel, en uitgerekend op de Krom tegen Katwijk, maar dat was vroeger. Liever had ik ook vorige week tegen “die anderen” de blauw witten op ‘oud-west’ uit Katwijk gewonnen, maar goed 3punten en niet meer op de laatste plaats… heerlijk. Nu kan de lezer natuurlijk denken.. hallo maar drie punten hoor… maar die kan ik vertellen dat er heel veel voetbal is ons team zit, dat het een mix is van ervaring en jeugd en dat we absoluut in het linker rijtje gaan eindigen.

Zo en dan nu de wedstrijd. Pascal van der Meer is onze vaste uitvlagger geworden en vandaag was zijn eerste wedstrijd. Klasse man; dank je wel dat je het gaat doen, we stellen het zeer op prijs. Het kwam wat moeizaam op gang, rare wind over het veld en ook veel verkeerde inspeelballen, maar na wat kleine kansjes over en weer, toch na 30e minuten een lucky- maar zeker ook zeer fraai doelpunt. De keeper van Katwijk wilde de bal snel uittrappen maar schoot, over de rand strafschopgebied, de bal op de rug van Jari van Dijk. De bal viel met een boog terug in het strafschopgebied en met een nog mooiere boog (omhaal) werkte Laurens van Marrewijk de bal over een verdediger in het lege doel. De voorsprong was een feit. Kort daavoor was de onfortuinlijke Nick Mast al uitgevallen (hamsting). Ondertussen was er op het middenveld een aanpassing gedaan. Met de punt naar achteren leverde niet het gewenste resultaat, met de punt naar voren was er rust aan de bal en ging het een stuk beter. Katwijk kwam op gelijke hoogte ronde de 40e min en binnen 5 minuten hadden Yasin, na uitstekende combinatie aanval op assist van Stef –en- opnieuw Laurens na vrije trap van John Vermeer en blok van Stef ervoor gezorgd dat we de rust ingingen met 1-3 voorsprong. De keeper van Katwijk blesseerde zichzelf (naar het zich liet aanzien) ernstig en was reeds vervangen door een speler.

De boodschap in de rust was geen tegentreffer incasseren en proberen zelf te scoren. Alle wissels zijn aan voetballen toegekomen en inderdaad konden we nog een aantal keer scoren; na een assist van Yasin tekende Stef de 1-4 aan, Larry bracht de bal bij Jos die de 1-5 aantekende. Na 2-5 was het Dennis Schouwstra die goed was meegelopen en na de mislukte poging van Thom om de keeper te omspelen, de bal oppikte en de eindstand 2-6 liet optekenen. Goed gevoel dat zeker en blije en ook opgeluchte gezichten. Maar ook een vermoeide verzorgster die nog niet eerder zo vaak het veld in had gemoeten.

Toch.. ja toch valt er nog veel te verbeteren want de score had veel hoger uit moeten vallen eigenlijk. Zeker vier vrije kansen waarvan twee één op één op de keeper, dat moet veel beter. Ook blijf ik me afvragen.. wat is er gebeurd met de wreeftrap?. John Vermeer beheerst hem als geen ander en op trainingen loopt hij 1 op 2, 1 ernaast of erover 2 erin. Niemand doet hem dat na. Je kunt erop trainen en de oefeningen van trainer Stefan zijn er uitermate geschikt voor, maar 95% kiest voor het geplaatste balletje, binnenkantje voet. Afspraak… ik ga donderdag alle ballen (van het tweede) van de parkeerplaats afhalen (niet met opzet gedaan) die er met een wreeftrap terecht komen. Een uitdaging… wie gaat hem aan?