ARC 2

Mannen, 2, 1e klasse A

30 september 2017 12:15

Onbekend

Nadat er vorige week is verloren van Monster 2, staat deze week de uitwedstrijd bij ARC op het programma. ARC uit is traditioneel een lastige wedstrijd. Ten opzichte van vorige week zijn er wel wat veranderingen in de basis 11.

De volgende 11 namen mochten beginnen: Joey Tom, Mike, Jari en Ashwin Larry, Roy en Coen Marc, Thom en Sander

Ingevallen zijn nog Johnny en Jos voor Coen en Jari. Johnny Vermeer was ook weer terug na zijn vakantie en mocht direct aan de bak als grensrechter. Lyra liet ARC de lange bal spelen waardoor ze een aantal keren gevaarlijk konden worden. Ook in corners kwam Lyra een paar keer goed weg. Toch zou Lyra deze middag op voorsprong komen door Thom Kuyvenhoven, een voorzet van Marc werd door Thom goed afgemaakt. Daarmee voldeed Thom aan de wens van de trainer dat hij een spits wil zien die goals maakt. Daarna bleef ARC het proberen door met de lange bal de spitsen te bereiken, alleen zonder resultaat.

In de 2de helft zagen we hetzelfde spelbeeld, ARC die de bal liet rondgaan achterin en uiteindelijk via de lange bal gevaarlijk proberen te worden. In de 2de helft lukte dit eigenlijk niet. Daarnaast had Lyra de 0-2 kunnen scoren via Thom, die zijn stiftje net naast zag gaan. Voor de rest had Lyra kansen om gevaarlijke counters op te zetten, maar kwam de eindpass niet aan. Toch ging Lyra weer geen punten pakken in deze competitie. Doordat ARC een onterechte penalty kreeg en 3 minuten een vrije trap mocht nemen vanaf randje 16 was de score heel snel omgedraaid. Daarna had Lyra nog een paar kansjes op de gelijkmaker, maar het bleef bij 2-1.

Aanstaande zaterdag hebben we weer een nieuwe kans om punten te pakken. We spelen om 12.00 uur thuis tegen Scheveningen. Ook een opsteker voor het 2de elftal is dat Rob Mulder er dan weer bij is, door omstandigheden had hij de eerste competitie duels gemist. Misschien kunnen we dan onze eerste punten van het seizoen gaan pakken. Als laatste willen we nog de grensrechter(s) Johnny en Coen bedanken. En Hans van der Mark nog voor vorige week bij de thuiswedstrijd tegen Monster.

Groeten Lyra 2