LYRA 2 pakt de punten tegen Westlandia 2

Westlandia 2

Mannen, 2, 1e klasse A

25 november 2017 12:00

Zaterdag 25 november alweer een competitie wedstrijd voor Lyra 2 tegen onze buren. 10:45 verzamelen voor de aftrap van 12:00 tegen Westlandia 2. Tijdens de bespreking geeft de trainer mee dat we de lijn van vorige week moeten doorzetten. Zoals de laatste weken de tegenstander rond kop cirkel opvangen. Daarnaast heeft de trainer individueel ook wat punten opgenoemd. En de sterke en zwakke punten van onze ploeg worden aan het licht gebracht.  De weersomstandigheden zijn goed, het is licht bewolkt, lekker fris, met hier en daar een beetje zonlicht. Vorige week had Lyra 2 eindelijk weer 3 punten weten te halen. Nu wordt de weg naar boven weer ingeslagen. De punten zijn deze week dus extra belangrijk om aansluiting te houden bij het linker rijtje.

De volgende spelers moesten de 3 punten op sportpark de Zweth behouden:

Keeper: Joey van Dooren

Verdediging: Tom van Os – Johnny Vermeer – Roy Zeestraten – Ashwin Scheffers

Middenveld: Raymond van der Akker – Roy de Jong – Larry Paauwe

Aanval: Marc den Toom - Jari van Dijk – Sander Harmsen

Wissels: Bas van der Hoeven – Nicky Mast – Erwin Zeestraten – Dennis Voskamp

Supporters: Raymond Kouwenhoven, Thom Kuifhoven

Aanvoerder: Roy de Jong

Westlandia begint met hoge druk aan de wedstrijd, ze willen ons direct vast zetten. Maar in de 2de minuut is al het eerste wapenfeit van Lyra in de vorm van een afstandsschot van Marc den Toom.  Westlandia speelt met 2 spitzen en in een 4 – 4 – 2 formatie. En Lyra merkt dat ze grip krijgen en gaan vanaf de 15e minuut meer druk geven. Dat lijdt ertoe dan Tom van Os de bal pakt en aan Larry Paauwe geeft en dit schiet, maar helaas. In de 20e minuut een lange bal van Roy Zeestraten richting Marc den Toom en daar wordt een overtreding op begaan. Sander Harmsen gaat de vrijetrap nemen en schiet hem in de 16 meter in. GOAL LYRA, Westlandia speler kopt de vrijetrap in eigen doel. Even later in de 26e minuut pakt Roy Zeestraten de bal en speelt naar Tom van Os, hij loopt vervolgens ver op en speelt naar Raymond van der Akker. Hij opent op Sander Harsen en die geeft een voorzet richting 2de paal en Roy de Jong kopt binnen GOAL LYRA 2-0 voor. Direct krijgt de keeper van Westlandia geel voor praten en later de trainer van Westlandia een waarschuwing.

Lyra verliest wat terrein en Tom van Os levert zomaar de bal in. Westlandia krijg een kans maar Joey van Dooren pareert dat schot. Er volgt een hoekschop voor Westlandia en daaruit krijgen ze een grote kop kans maar weer mis. Lyra komt zo goed weg. Maar helaas in de 42e minuut gaat het dan toch fout. Voorzet vanaf links en tweede paal werd er binnen gekopt, doelpunt westlandia 2-1. Net een hele vervelende timing voor de rust.

Na rust pakt lyra gelukkig direct de draad op! In de 54e GOAL LYRA, Marc den Toom gaat diep en is veel sneller dan zijn tegenstander, geeft voor aan Sander Harmsen en die schiet van dichtbij binnen. In de 59e minuut gaat het direct door met Lyra, want er wordt weer gescoord maar Sander Harmsen stond helaas buitenspel.  In deze fase heeft lyra de wedstrijd in handen. In de 69e minuut kan Raymond van de Akker nog vrij inkoppen na een vrije trap van Sander Harmsen. Helaas mist Raymond van de Akker. En hierna krijgt Westlandia meer grip in de wedstrijd. Ze gaan nu meer alles of niets spelen omdat ze geen andere keuze meer hebben. ze krijgen best veel grote kansen en helaas in de schiet de nummer 10 van Westlandia hem in de korte hoek. Doelpunt Westlandia in de 88e minuut. Jari van Dijk krijgt nog een kans om de wedstrijd op slot te gooien maar die mist. Westlandia laat zelfs de keeper mee naar voren gaan maar het mocht gelukkig niet baten. 3-2 blijft in stand en de 3 punten blijven op sportpark de Zweth.