Quick Boys 3 - vv Lyra 2

Quick Boys 3

Mannen, 2, 1e klasse A

14 oktober 2017 12:30

Lyra ging afgelopen zaterdag naar de Bollenstreek voor de traditioneel lastige wedstrijd tegen Quick Boys 3. In de week voorafgaand aan deze wedstrijd gingen er geruchten dat Dirk Kuyt nog wel eens meespeelt in dit elftal. Helaas was dat deze keer niet het geval. Doelstelling deze week waren de 1ste punten van het seizoen pakken.

We hadden afgesproken om als team het veld compact te houden wat resulteerde in de lange bal van Quick Boys naar een bonkige spits. Hier kwam echter geen gevaar uit, alleen uit standaard situaties werd Quick Boys af en toe gevaarlijk. Lyra voetbalde daarentegen als ze de bal hadden via de zijkanten van het veld om zodoende kansen te creëren. En daar vielen er genoeg van te noteren. Als voorbeeld een kans van Sander die op de paal gaat, voorgaande jaren zou deze bal er binnenkant zijn ingaan. Zo had Lyra het verdiend om op voorsprong te staan na de 1ste helft.

10 minuten in de 2de helft heeft de thuisploeg eindelijk de ruimte gevonden via een combinatie door de as van het veld en zo staat het 1-0. Daarna probeert Lyra nog kansen af te dwingen door o.a. Jari naar voren te sturen in de hoop nog wat oorlog te maken. Maar de stand blijft helaas 1-0, mede omdat de scheids 2 doelpunten van Quick Boys afkeurt wegens buitenspel.

Het is heel moeilijk om precies aan te wijzen waar het aan ligt dat we nog puntloos onderaan staan. Feit is wel dat we te weinig scoren en dat we te makkelijk de doelpunten tegen krijgen. Er is 3 keer verloren met maar 1 doelpunt verschil en het positieve is dat we nog niet 1 keer zijn weggespeeld.

Als laatste willen we nog de grensrechter Ge bedanken. Op naar Katwijk uit volgende week. Dit belooft een echte 6-punten wedstrijd te worden. Wij Lyra nog steeds op 0 punten en Katwijk op 3 punten.

Doelstelling is afgelopen week niet gehaald, maar hoe langer de overwinning uitblijft, des te eerder komt die dichterbij… We komen volgende terug met (hopelijk) goed nieuws en met het feit dat we als laatste ploeg in de poule van de hatelijke 0 af zijn.

Groeten Lyra 2