LYRA 2 - Nootdorp 2 (3-2)

Nootdorp 2

Mannen, 2, 1e klasse A

18 november 2017 12:00

Onbekend

Vandaag tegen Nootdorp en er moesten punten gepakt worden. Lyra begon met de volgende elf:

Joey van Dooren – Tom van Os – Johnny Vermeer – Roy Zeestraten – Dennis Voskamp – Raymond vd Akker – Roy de Jong – Larry Paauwe – Yasin Ozkok – Jari van Dijk – Jos vd Berg.

Al vroeg in de wedstrijd kwam Lyra op een achterstand te staan. De bal werd vanaf achteruit lang gespeeld, en een middenvelder van Nootdorp kwam 1 op 1 met Joey en faalde niet. Lyra begon beter te voetballen en er kwam steeds meer dreiging van de zijkanten. Hierdoor kwam een mooie goal uit van Jari van Dijk door goed voorbereidend werk van Larry Paauwe en Jos vd Berg. We gingen rusten met 1-1.

In de tweede helft kwam Lyra op 1-2 achterstand door een goal van Nootdorp. Maar we gaven niet op en uit een corner was Jari van Dijk, die een goede wedstrijd speelde, weer trefzeker. Ondertussen was er ook al een speler van Nootdorp van het veld gestuurd met een rode kaart. Tegen 10 man kreeg Lyra goede kansen op de 3-2 maar de goals bleven uit. Uiteindelijk bracht aanvoerder Roy de Jong redding in de laatste paar minuten door de keeper op het verkeerde been te zetten en de bal van dichtbij in de goal te schieten. De aanvoerder van Nootdorp kreeg hierna nog een tweede gele kaart waardoor Lyra de wedstrijd tegen 9 man moest afmaken.

Larry Paauwe werd gewisseld voor Michael de Bruijn en Roy Zeestraten werd gewisseld voor Laurens van Marrewijk.