Lyra 2 weet niet te winnen van Rijnsburgse Boys.

Rijnsb.Boys 3

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

29 april 2017 12:00

Warring, R.M.

Onbekend

Vandaag de wedstrijd Lyra 2 op het programma tegen rijnsb.boys. nadat Ritchie niet meer wist hoeveel treden die van de trap moest nemen voordat die beneden was kon hij vandaag niet keepen en daardoor mocht mark vandaag bij het 2e onder de lat staan.

de opstelling van vandaag:

op doel: mark

achterin: dencho, mike, Johnny, dennis S

middenveld: roy, akker, glenn

voorin: Erwin, jos, Jessie

wissels: mark d, dennis v, bas, Kevin, john laag.

het was heerlijk voetbal weer vandaag en de mannen hadden er zin in. Lyra begon aardig, hadden meer balbezit maar tot grote kansen wisten ze nog niet te komen. In de 10e minuut werd het eerste gevaar gecreëerd  door Jessie na een goede actie belandt zijn schot over. Lyra gaat steeds beter in de wedstrijd zitten en na een goede pass van Roy waardoor Dencho vrij komt aan de rechterkant en daardoor een kans krijgt om te schieten, maar helaas hij weet de kans niet te benutten. Dan in de 33e minuut een lange bal van rijnsb.boys die werd doorgekopt op het middenveld, de nummer 9 van rijnsb.boys sprint er achteraan en weet hem knap binnen te schieten 0-1. Lyra weet niks meer te creëren voor rust en gaat daardoor met 0-1 achterstand beginnen aan de 2e helft.

Lyra laat 2e helft duidelijk zien dat ze willen winnen, er wordt veel strijd geleverd door de mannen. In de 50e  minuut een aardige actie van Akker die de combinatie zoekt met Jos maar de bal verdwijnt naast. Na weer een verre uittrap van de keeper van rijnsb.boys krijgt de spits zomaar een kans 1 op 1 maar gelukkig voor ons schiet hij veel te gehaast en schiet daardoor naast. Bas en Kevin komen erin voor Erwin en Mike. In de 63e minuut gaat Roy opeens aan de wandel met de bal en kan zo door dribbelen tot in het 16 meter gebied, hij weet daar Jessie te vinden die hem van dichtbij binnen schiet 1-1. Laurens brengt John Laag erin voor Glenn en Mark Dukker voor Dencho. Dan in de 81e minuut een vrije trap voor rijnsb.boys van een behoorlijke afstand maar helaas Mark weet de bal niet te keren en daardoor komen de bezoekers weer op voorsprong 1-2. Lyra dringt aan maar krijgt de bal er maar niet in. een laatste poging dan Mark Dukker geeft een prima voorzet op Jos maar die kopt de bal op de paal. Helaas Lyra weet niet meer te scoren en de wedstrijd eindigt in 1-2.

Zaterdag staat er weer een wedstrijd te wachten voor Lyra 2. Dan speelt het een uitwedstrijd tegen katwijk. Tot volgende week.