vv Lyra 2 de sterkste in derby tegen buurman Westlandia

1 april 2017 12:00

Linger, J.E.

Onbekend

De eerdere wedstrijd dit seizoen werd door Lyra nog met 2-0 verloren. Na afloop van die bewuste wedstrijd waren we het er wel over eens dat dit een van de betere, zo niet het beste team was waartegen we hadden gespeeld. Natuurlijk hadden we gezien dat Westlandia de laatste wedstrijden niet zoveel punten meer had gepakt, maar Lyra tegen Westlandia blijft toch wel een derby. Zoals ze zo mooi zeggen, een wedstrijd op zich. Waar de teams staan op de ranglijst staan maakt niet zoveel uit. En Lyra had afgelopen zaterdag een goede selectie voor een 2de elftal. Dat kun je altijd afzien aan de bank waarop naast Erwin Zee ook Larry, Jesse, Bas en eigenlijk Glenn had moeten zitten als reserve. Helaas viel Glenn weg als wisselspeler nadat er een blessure was geconstateerd.

We begonnen de wedstrijd met de volgende 11 namen: Tom Dennis, Mike, Johnny en Dennis Akker, Roy en John Kevin, Jos en Marc

Ten opzichte van een week eerder keerden Johnny en Roy terug in de basis. Weer was de insteek deze wedstrijd om vanaf het begin er boven op te zitten. En wederom merk je dan weer in het veld dat dit gelijk lukt. De opbouw van Westlandia werd vroeg verstoord waardoor Lyra snel weer in balbezit kwam. Niemand heeft daarin verzaakt afgelopen zaterdag waardoor het waarschijnlijk ook genieten was vanaf de kant. Want er hoeven maar 1 of 2 man te verzaken en je loopt achter de feiten en dus de bal aan. Het goede spel leverde in de beginfase een aantal redelijke kansen op. Gescoord werd er echter voor het eerst pas halverwege de 1ste helft. John die goed het overzicht bewaard, Roy die de bal in 1 keer doorspeelt naar Kevin die dan vervolgens genadig hard uithaalt met rechts, binnenkant paal 1-0. Kevin trekt het goede spel van vorige week tegen Quik Boys door en tekent net voor de rust voor de 2-0. Jos zet vroeg druk en geeft Kevin een niet te missen kans.

In de rust wordt afgesproken om weer het 1ste kwartier volle bak druk te geven op de verdediging van Westlandia. Uiteindelijk heeft dat als gevolg dat een speler van Westlandia rond de middenlijn zijn 2de gele kaart van de wedstrijd pakt en dus voortijdig het veld moet verlaten. Daarna volgt nog een periode waarin Lyra meerdere kansen krijgt om de score uit breiden. Uiteindelijk gebeurd dit door wie anders dan ‘wat nou wissel’ Dennis Voskamp. Na een goede aanval komt de bal via Jos bij Dennis die met links hard uithaalt en de bal in de kruising ziet belanden. Weer Dennis die belangrijk is voor het elftal, en niet alleen vanwege zijn doelpunt. De laatste 20 minuten speelt Lyra helemaal niet meer zo goed. Ballen worden veels te gemakkelijk bij de Westlandia spelers in de voeten geschoten en er wordt geen enkel duel meer gewonnen. Het blijft echter 3-0. Na de wedstrijd hebben we nog van Lyra 1 kunnen genieten die ook de zeer belangrijke 3 punten wisten binnen te slepen.

Volgende week gaan we weer voor de 100% score. Als laatste willen we nog de grensrechter Ton Vos bedanken. Tevens heeft nog niemand zich gemeld om volgend jaar grensrechter van Lyra 2 te worden. U kunt u nog steeds melden bij Frits of Bart.

Hij is weer terug van geweest, de tip van Doeke voor deze week is: Zorg ervoor dat er altijd iemand tijdens de bespreking wordt aangewezen die het verslag voor die dag gaat schrijven. Tot volgende week.

Groeten Lyra 2

voor meer foto's klik HIER