Quick Boys 3

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

25 maart 2017 12:00

Haasnoot, J.C

De eerdere wedstrijd dit seizoen werd door Lyra nog met 6-0 gewonnen. Ik heb even het verslag terug gezocht op de Lyra site en kwam erachter dat het elftal t.o.v. 5 Oktober 2016 op maar liefst 8 plekken gewijzigd was. Dit is het lot van een 2de elftal waarbij de groep iedere week weer (enorm) kan verschillen. Thuis tegen Quick boys was Robin Vijverberg de grote man met 3 doelpunten. Daarna is die doorgeschoven naar het 1ste elftal waarbij die inmiddels vaak in de basis staat.

We begonnen de wedstrijd met de volgende 11 namen: Tom; Mark, Mike, Bas en Dennis; Akker, Glenn en John; Kevin, Jos en Marc. Na vorige week verloren te hebben, moet er nu gewoon gewonnen gaan worden om een beetje afstand te nemen van de PD plekken. De concurrentie blijft ook maar punten pakken. Dat gebeurde de 1ste helft met een stevige tegenwind, maar een prima aangename temperatuur. De afspraak voor de wedstrijd was dat Lyra meteen zou gaan starten met volle druk geven op de laatste linie van Quick Boys. Gewoon jagen en 1 op 1 spelen. De 1ste 10 minuten levert dit nog geen kansen op, maar merk je wel dat Lyra gaandeweg steeds beter gaat spelen. Na 20 minuten komt Lyra er dan een keer goed doorheen, Jos stuurt Glenn weg en die wordt in het 16-meter gebied onderuit gehaald. Akker legt aan en zo staat het 0-1. Een minuut later laat Quick eigenlijk zien dat ze best gevaarlijk kunnen zijn, een vrije trap beland op de lat. Het spel golft op en neer, want de daaropvolgende aanval van Lyra komt net niet aan bij Marc na een voorzet door Dukker. Na de eerdere waarschuwing van de vrije trap op de lat krijgt Quick vervolgens een makkelijk gegeven vrije trap die achter Tom verdwijnt, 1-1. Na deze domper verwerkt te hebben blijft Lyra leuk voetballen. Een goede solo actie van Mark ‘Alves’ aan de rechterkant wordt door Marc in 1 keer op doel geschoten en beland in het zijnet. Mark ‘Alves’ was sowieso op stoom de 1ste helft, misschien wel net iets teveel, want hij moest het bekopen met een wissel 10 minuten na de rust. Daarna krijgen we in de 1ste helft nog 1 mooie aanval te zien. Jos stuur Marc diep, geeft hem mee aan Glenn die met een hakje de doorgelopen Dennis bereikt, maar het schot gaat behoorlijk ver naast/over. Al met al een hele leuke 1ste helft.

In de rust wordt nog even gesproken over hun 2 vrij forse spitsen en Mike vraagt zicht af hoe hij iemand die getypeerd word als 2 x Johnny moet afstoppen.

In de tweede helft komt er een voorzet van John die Kevin bereikt, maakt een goede actie langs 2 man en legt de bal terug of breed op Jos die de bal in de goal schiet. Echter wordt het doelpunt onterecht afgekeurd wegens vermeend buitenspel van Jos. En dan vraag je je af of dit weer tot puntenverlies gaat lijden, maar gelukkig is dit niet het geval. Het is Kevin die van een meter of 18 mag uithalen en de bal precies in de hoek schiet. Leuk en goed voor Kevin dat hij deze belangrijke goal maakt. Uiteindelijk wordt het nog 1-3 door Jos met een intikker waarmee zijn goede spel een beloning krijgt.

Conclusie na de wedstrijd is dat Lyra op het eerste kwartier na rust de betere ploeg was, de meeste kansen heeft gecreëerd en dus ook de terechte winnaar is. Ook is er positief nieuws te melden vanuit de vijver met spelers waaruit Laurens kan vissen. John is weer fit na een tijdlang geblesseerd te zijn geweest en ook Johnny zit weer bij de groep. Dit is zeker belangrijk gezien de stand in de competitie. Het blijft spannend in de poule, want Valken wint al 3 wedstrijden op rij met minimaal 3 goals verschil. Het verschil met de PD plek is nog maar 1 punt, dus is aankomende zaterdag zeker weer van belang. Zaterdag wordt sowieso een belangrijke dag voor zowel Lyra 1 als 2 in de strijd tegen degradatie, dus we hopen dat er veel supporters komen kijken. Daarna is er ook nog een derde helft waarop we (hopelijk) kunnen proosten op het feit dat Lyra de punten op de Zweth heeft gehouden.

12.00 uur Lyra 2 – Westlandia 2 14.30 uur Lyra 1 – Honselersdijk 1

Als laatste willen we nog de grensrechter(s) Larry, John en Bas bedanken. En tevens nogmaals een oproep doen aan mensen die het leuk zouden vinden om als grensrechter op te treden bij de wedstrijden van Lyra 2. Hier zijn Bart en Frits van de TC al een tijdje druk mee bezig. Dus mocht je zelf willen vlaggen of iemand weten die hier zin in heeft, laat het even weten aan Bart of Frits. Zij zijn elke zaterdag op de voetbal te vinden.

Groeten Lyra 2