Lyra 2 – Forum Sport 2

18 maart 2017 12:00

Duivestein, O.

Onbekend

Afgelopen zaterdag heeft het tweede de 3 punten niet in De Lier weten te houden. Drie zeer belangrijke punten, want diverse ploegen onder Lyra wisten wel punten te pakken. Zo blijft het in de laatste periode enorm spannend in de strijd tegen nacompetitie. Gelukkig zijn er nog 7 wedstrijden te gaan om punten te pakken!

Met een stevige wind schuin over het hoofdveld mocht Forum Sport, de nummer 3 van de ranglijst, aftrappen. Lyra begon de wedstrijd goed, afspraken werden nagekomen en er was beleving op het veld te zien. Echter kwam de eerste kans voor Forum Sport als gevolge van slordig balverlies op het middenveld. Door goed optreden van keeper Tom werd een vroege achterstand voorkomen.

Het goede spel van Lyra resulteerde tot een mooi opgezette aanval over de rechterflank. Jesse ontving de bal nabij de cornervlag, hield het overzicht en wist de opkomende Dennis aan te spelen in het strafschopgebied. Dennis bewaarde de rust, controleert de bal en schiet hem vervolgens hard in de verre hoek.

De eerste helft waarin Lyra goed spel liet zien had 2 minpunten.

Na een half uur moest Nick Mast het veld verlaten met een vervelende hamstring blessure. Bas nam zijn plek in. En op slag van rust krijgt Roy nog een gele kaart voor een overtreding op het middenveld, waardoor hij de volgende wedstrijd vanaf de kant moet aanschouwen.

Lyra kreeg in de rust de taak om de lijn van de 1e helft door te trekken. Echter was het spelbeeld vanaf de aftrap 180 graden gedraaid. Lyra verloor de grip op de wedstrijd en staat onder druk. Uit een corner van Forum Sport weet Lyra de bal niet weg te werken en belandde de bal voor de voeten van een speler van Forum Sport die de bal in de hoek kon schuiven.

Kort daarop krijgt Forum Sport diverse kansen op de 1-2 en wist Lyra op de andere helft weinig meer te creëren. Het was een kwestie van tijd dat er een tegendoelpunt viel. Het was dan ook een aanval over links met een goede voorzet dat Forum Sport op voorsprong bracht.

Lyra probeerde er nog een slotoffensief van te maken met een extra spits, maar de bal viel telkens net niet goed en volgden er geen concrete kansen meer. Geen punten voor Lyra, volgende week weer een kans om ons te herpakken in een uitwedstrijd tegen Quick Boys.