LYRA 2 verliest van beter ARC

18 februari 2017 12:00

Eshof, T.W.G. van den

Onbekend

Lyra 2 mocht afgelopen zaterdag aantreden tegen het tweede elftal van ARC. Voor Lyra 2 een belangrijke wedstrijd, een wedstrijd die in ieder geval niet verloren mocht worden willen ze uit de onderste regionen blijven. In de uit wedstrijd werd er met 1-0 verloren en had Lyra het erg moeilijk.

Lyra begon met de volgende elf aan de wedstrijd:
Tom, Mark,  Roy Z, Mike B, Jorben, Roy ©,Glenn, Jos, Coen, Jessie, Erwin
Wissels:
Larry, Marc, Mike Os, Raymond

Rond 12:00uur klonk het eerste fluitsignaal voor aanvang van de wedstrijd.
Beide teams kwamen redelijk goed uit de startblokken en er werden gelijk wat goede duels gespeeld. In de openingsfase was ARC gelijk gevaarlijk met een mooie aanval door het centrum wat resulteerde in de 0-1. Een goed lopende combinatie zorgt ervoor dat de nummer 11 helemaal vrij komt in de as ter hoogte van het de 16meter die de bal daarna schitterend afrond met een stiftje over de doelman. Enkele minuten laten werd ARC opnieuw gevaarlijk door een aanval door de as wat resulteerde in een gevaarlijke vrije trap randje 16, deze ging gelukkig over het doel van Lyra. Na bijna een kwartier deed Lyra wat terug, een goede inspeel pass uit het middenveld kwam terecht bij Jessie Prince Boateng die op zijn beurt Coen bereikte en hij wist wel raad met dit kansje 1-1. ARC dat de beter spelende ploeg was had een licht overwicht in de eerste helft maar het was Lyra dat bijna op 2-1 kwam. Na een voorzet van de zijkant was het Erwin die zijn hoofd tegen de bal kon zetten, helaas zat er te weinig kracht en richting  aan de bal. Enkele minuten later keek Lyra toch weer tegen een achterstand aan. Nadat er niet heel goed werd verdedigd door Lyra kwam er een perfecte voorzet van de rechtsback op de spits die helemaal vrij in kon koppen 1-2. Aan het einde van de eerste helft kreeg ARC een vrije trap toegekend net buiten de 16meter. Het werd een slimme variant waar de verdediging van Lyra stond te slapen was ARC erg alert wat resulteerde in een 1-3 vlak voor rust.

Na rust wist Lyra wat ze te doen stonden. Ze moesten zo snel mogelijk op zoek naar een aansluitingstreffer als Lyra er nog het maximale uit wou halen. In de 49e minuut had Lyra de gewenste treffer kunnen maken als de scheidsrechter ook wat beter had opgelet. Jessie Prince Boateng werd onreglementair in het strafschopgebied naar de grond gewerkt en hier had Lyra een strafschop verdiend. Toch moest Lyra op zoek naar hun 2e treffer maar echt gevaarlijk werden we niet meer, ARC controleerde de wedstrijd zonder zelf gevaarlijk te worden. De bezoekers kregen na een uur spelen nog een grote kans op 1-4 maar Tom bracht knap redding. Lyra hanteerde snel de lange bal in de hoop nog wat te forceren maar werd niet echt meer gevaarlijk. Vlak voor tijd maakt ARC nog de 1-4 zodat het helemaal klaar was. Na 93 minuten vond de scheidsrechter het genoeg en blies hij voor het eindsignaal.

Door deze verlies partij vinden we Lyra 2 terug op een teleurstellende plaats 9 op de ranglijst met 18 punten. Volgende week zijn de mannen een weekend vrij zodat we goed uitgerust op 4 maart naar Leiderdorp kunnen afreizen om daar samen met LYRA 1 even de 6 punten te gaan ophalen.

Ik wil graag bij deze Ton Vos weer hartelijk bedanken voor het vlaggen van deze wedstrijd, zonder onze kanjers van vlaggers zijn wij ook een stuk minder.