Lyra 2 verdient meer tegen koploper

28 januari 2017 12:00

Essaghir, A.

Onbekend

Lyra 2 mocht afgelopen zaterdag optreden tegen het tweede elftal van Barendrecht. De eerste wedstrijd na de winterstop moest er op kunstgras gevoetbald worden, omdat alle grasvelden al op donderdag werden afgelast. De wedstrijd in Barendrecht eerder dit jaar eindigde met de brilstand, wat toen een knappe prestatie was. Inmiddels is Barendrecht de koploper van de reserve 1e klasse. De mannen van vertrekkend trainer Laurens Sandell stonden dus voor een lastige opgave.

Lyra begon de wedstrijd met de volgende elf namen:

Tom – Dennis, Mike Bentvelzen, John, Ashwin – Roy, Glenn, Raymond, Jesse – Marc, Erwin

Voor de jarige Jos van der Berg stond er een leuk cadeautje op hem te wachten, hij mocht namelijk het begin van de wedstrijd vanaf de bank aanschouwen. Lyra en Barendrecht waren aan het begin van de wedstrijd goed aan elkaar gewaagd. Er ontstonden weinig kansen aan beide kanten. Lyra was wel de eerste die een schot loste op het goal van de tegenpartij. Het was onze Beng Beng Boateng die aan de linkerkant van het veld een aantal mannen voorbij ging. Helaas kon hij de goeie actie geen gevolg geven. Lyra werd steeds een beetje beter, de kansen werden steeds iets groter, maar voor alsnog niet gevaarlijk genoeg. De mannen uit Barendrecht hadden wel meer balbezit, maar kwamen er niet doorheen. Dit waren de verdiensten van de Lierse ploeg. Er werd goed compact gespeeld en bij balbezit werden de zijkanten snel gevonden. Toch voetbalde Barendrecht er zich een paar keer knap onderuit, wat resulteerde in kleine kansjes. Al met al was het een gelijk opgaande strijd in de eerste helft. In het eerste bedrijf was er nog wel een gele kaart voor de aanvoerder van het tweede team van Lyra Roy de Jong. Hij mocht de eerste prent van de wedstrijd ontvangen, wat hem een schorsing opleverde.

Aan het begin van de 2e helft wordt er gelijk gewisseld. Mike Bentvelzen kon niet verder en moest de strijd al vroeg staken. De vervanger van Mike was Mike van Os die erg goed inviel. Fel maar fair in de duels en hij leverde de bal constant in bij de goede kleur. De 2e helft begon zoals de eerste helft, weinig kansen aan beide zijden. Na een uur spelen mocht Barendrecht een hoekschop nemen. Achterin stonden 2 man vogelvrij, waarvan er 1 de bal binnen kopte. 0-1. Een dreun voor Lyra, maar er was nog genoeg tijd om de schade te herstellen. Roy verliet het veld voor Jos om wat meer druk naar voren te geven. Lyra bleef er in geloven en dat resulteerde in legio kleine kansjes. Onder meer Ashwin, hij mocht een vrij trap nemen die hij mooi richting de kruising trapte. Helaas was de lat het eindstation van deze mooie vrije trap. Ook Glenn had 2 kansen die er in gekund hadden. Beng Beng Boateng dribbelde vervolgens goed het zestienmetergebied in en werd onderuit gehaald. De scheidsrechter, die een prima wedstrijd floot, vond dit echter te licht om voor een strafschop te fluiten. Lyra was in de tweede helft de bovenliggende partij, toch kwam Barendrecht er één keer gevaarlijk uit. Ashwin speelde de bal te kort terug op Tom, Ashwin besloot dit te herstellen door de aanvaller van Barendrecht neer te halen. Waar een rode kaart op zijn plaats stond, kreeg Ashwin slechts geel. De vrije trap was echter niet gevaarlijk. In de 82e minuut mocht Erwin gaan douchen en kreeg Stef een kans om nog wat te forceren. Stef kon echter de stand niet veranderen en het bleef bij 0-1.

De mannen van Lyra hadden een goede pot gespeeld tegen een Barendrecht dat maar liefst 4 spelers uit het eerste elftal had meegenomen. Er kan geconcludeerd worden dat Lyra meer had verdiend dan een tas zonder punten. Laurens Sandell had alleen maar complimenten over voor zijn mannen, want zeker in de tweede helft was Lyra de betere van de twee. Volgende week staat Valken ’68 op het programma, een wedstrijd die gewonnen moet worden om uit de onderste regionen weg te blijven.