LYRA 2 lijdt onnodig verlies bij ARC 2

24 september 2016 10:30

Egmond, J. van

Onbekend

Vandaag de wedstrijd in Alphen tegen ARC 2. Een ploeg met hetzelfde aantal punten als Lyra 2.

Lyra begon met de volgende elf aan de wedstrijd:

Ritchie;

Dennis Schouwstra, Mike, Mike, Tim;

Roy, Larry, Johnny;

Kevin, Thom, Erwin

Beide ploegen voetbalden vanuit de reactie, waarbij de ruimte voornamelijk aan de zijkanten lag. Er wordt weinig gecreëerd de eerste helft. De grootste kans is voor Larry, die na 10 minuten de bal op zijn voet krijgt na een goede voorzet van Tim. Er worden veel overtredingen begaan in de ogen van de scheidsrechter, die opmerkelijke beslissingen maakte.

Begin van de tweede helft had Erwin een mogelijkheid om de score te openen. Via een mooie voorzet van Dennis kon Erwin van achteruit voor zijn man komen, maar hij kopte de bal in de handen van de keeper. In de loop van de tweede helft kreeg Lyra het overwicht in de wedstrijd. Er was een fase waarin er een hoop mogelijkheden waren met het schot van Tim via een steekpass van Erwin en een afstandsschot van Johnny. Ook Kevin had de mogelijkheid na afleggen van Thom. Er lag veel ruimte achter de verdediging van ARC. De scherpte ontbrak om deze mogelijkheden te benutten. Met nog ruim 20 minuten spelen kwam Marc voor Kevin en even later kwam Jos in het veld voor Thom.  Uiteindelijk opende ARC ruim tien minuten voor tijd, tegen de verwachtingen in, de score. De bal belandde in de middencirkel tijdens een aanval van Lyra, waarbij Lyra de bal niet weggewerkt kreeg en ARC eenvoudig profiteerde: 1-0. Robin kwam nog in het veld voor Larry, maar echte kansen op de gelijkmaker waren er niet meer.

Daarmee heeft Lyra een onnodige nederlaag geleden. Het is heel zonde dat Lyra zichzelf niet heeft kunnen belonen op het moment dat zij het overwicht hadden in de wedstrijd.

Volgende week zal Lyra zich moeten herstellen van deze nederlaag als Quick Boys 3 op bezoek komt. Op naar de weg naar boven!