De ene wedstrijd is de andere niet.

RCL 2

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

17 september 2016 12:00

Rosenveldt, H.

Dat weten we eigenlijk allemaal wel. Soms lijken het natte kranten, soms getrainde gemotiveerde atleten en hoe dat komt, ja dat is eigenlijk de vraag.  Een grotere vraag is nog dat als je dat ziet gebeuren, dat verschil tussen de ene week en de andere week, hoe kan je dat dan op dat moment keren. Wissels kunnen op oplossing bieden en soms werkt het, maar vaker niet.

Met bovenstaande is eigenlijk weergegeven wat er zaterdag jl in de wedstrijd tussen Lyra 2 en RCL 2 aan  de hand was. Een week eerder volgde je met plezier de af en toe oogstrelende acties van de spelers om een week later je peinzend af te vragen hoe keren we dit om.

Over de wedstrijd van 17 september 2016 kunnen we eigenlijk kort zijn. Eerste helft Ritchie  geen schot op goal, wij twee schoten richting doel die beiden naast gingen.
De tweede helft volgens afspraak meer druk naar voren wat ook meer doelpogingen opleverde, maar ook een af en toe gevaarlijk counterende tegenstander.
Helaas lukte het niet;  dan maar één punt over houden aan de wedstrijd;  maar ook dat mocht niet zo zijn want heel kort voor het einde stuiterde een ongecontroleerde wilde trap naar voren van RCL2 over de Lyra2 verdediger heen. De spits liep door en nam met zijn doelpunt de drie punten mee terug naar Leiderdorp.

We zijn echt op de goede weg; we kunnen voetballen; we kunnen goed voetballen alleen moeten we dat weer wat geconcentreerde , met vertrouwen en nauwkeuriger gaan  doen. Fouten maken mag, we zijn een jonge en talentvolle groep, maar je moet er wel van leren.  Zaterdag wacht de uitwedstrijd  in Alphen tegen ARC2.