LYRA 2 wint met grote cijfers van Valken '68 2

10 september 2016 12:00

Smedinga, V.M.

Onbekend

Er staat een mooie wedstrijd op het programma. Een ontmoeting tussen de koplopers van mannen zaterdag 1e klasse A, Lyra 2 tegen Valken’68 2. Lyra 2 kan de koppositie versterken door hier met een grote uitslag van het veld te lopen. Of dat daadwerkelijk gebeurd, leest u in dit verslag.

Opstelling:

- Ritchie

- Tim, Mike, Mike, Dennis

- Larry, Doeke, Thom

- Marc, Erwin, Kevin

Met de felle zon in ons midden beginnen we aan de wedstrijd. Vanaf het begin af aan gaat het vrij gelijk op. Beide teams nemen nog weinig risico en na 8 minuten krijgt Valken’68 1 kleine kans. In minuut 20 doet Lyra waar het goed in is, en dat is voetballen. De bal wordt ingespeeld op de Erwin, Erwin kaatst de bal op Larry, Larry speelt de bal diep op Marc met een crossbal, Marc geeft een uitstekende voorzet op Erwin, en Erwin kopt de bal prachtig binnen naar de 2e paal. Een aanval uit het boekje zal ik maar zeggen. Niet veel later verspeeld Valken’68 achterin knullig de bal, Erwin wordt diep gestuurd in de hoek, hij geeft een prima voorzet en Marc maakt zijn 1e officiële goal dit seizoen voor Lyra 2. Er staat op het scorebord een 2-0 voorsprong voor Lyra. Na een minuut of 35 keert de wedstrijd zich opeens. De scheidsrechter geeft Valke’68 een penalty na een heel licht vergrijp van Dennis in het zestienmetergebied. Deze kans wordt verzilverd en Valken’68 krijgt opeens weer het geloof in een goed resultaat. En dat wordt in de laatste minuten van de 1e helft ook nog eens beloond door een rake kopbal vanuit een corner. We gaan rusten met een 2-2 stand.

Jan en Mark komen in het veld. Dennis en Thom gaan eruit. Jan gaat in de spits lopen en Erwin zakt een linie. Mark staat op zijn vertrouwde plek rechtsachter. Waar hij meteen van grote waarde blijkt te zijn. Na stevig verdedigen op de bal van Mark komt de bal bij Erwin, daarna volgt een paas op Kevin, Kevin komt naar binnen en laat de bal vallen op Erwin, Erwin schiet van ver buiten het zestienmetergebied hard in de touwen. (3-2) Vanaf dat moment gaat Lyra proberen door te drukken. Jan krijgt aan de linkerkant de bal, geeft een prima voorzet door de lucht op Robin, zijn inzet wordt gepareerd door de keeper en in de rebound schiet Erwin wederom de bal van dichtbij tegen de touwen. (4-2) Kevin kreeg tussendoor nog een aantal kleine kansjes maar wist deze net niet te benutten. Het dubbeltje viel bij hem steeds de verkeerde kant op laten we maar zeggen. Vanuit een corner speelt een verdediger van Valken’68 de bal naar de keeper, de keeper pakt de bal op en de scheidsrechter fluit voor een vrije trap binnen het zestienmetergebied. Via Erwin schiet Jan de bal keihard onderin het hoekje van de goal. (5-2) De laatste goal wordt gemaakt door een van de doorgestroomde talenten van Lyra. Via een lepe steekbal van Jan weet Robin het net te vinden. Eindstand 6-2 in het voordeel van Lyra.

Lyra 2 nog steeds aan kop in de zaterdag 1e klasse A.

Groeten Lyra 2