Veteranen 4 in het nieuw

7 juni 2021 21:30

In tijden van Corona is er geen officieel momentje in de bestuurskamer of een fotomoment op onze mooie club. Dat weerhield de Veteranen 4 er niet van om toch voor nieuwe tenues, trainingspakken en tassen te gaan. De meeste van de spelers van Veteranen 4 zijn echter allang op de gevoelige plaat vastgelegd. Zij zijn namelijk al een leven lang lid van Lyra en als je dan de leeftijd van Veteraan hebt bereikt, dan ben je jubilaris geweest.

De mannen van Veteranen 4 hebben lang de rangen van de onderelftallen bevolkt. In wisselende samenstelling en met wisselende teamnummers was het kampioenschap altijd hun doel. Gesteund door sponsor Jan van VPS werden kosten noch moeite gespaard om dit te verwezenlijken. Met name het jaarlijkse ‘trainingsweekend’ moest bijdragen aan de grote droom.
In de lange carrière van de spelers hebben ze deze grote droom kunnen verwezenlijken.

Inmiddels is het van 2015 geleden dat ze met de schaal toeterend door De Lier trokken. Het werd duidelijk dat zij het steeds meer moesten hebben van hun ervaring en minder van hun jeugdige overmoed. Daarom is de overstap naar de Veteranen een logisch keuze, zeker aangezien de meeste spelers de veteraangerechtigde leeftijd al ruimschoots is gepasseerd.

Een nieuwe stap in de eindeloos lange carrière van de spelers en schijnbaar is het geloof in eigen kunnen groot. Ze hebben namelijk een conglomeraat aan sponsors bereid gevonden om hun hernieuwde droom van een kampioenschap bij de Veteranen te steunen. Maar liefst zeven sponsoren zijn bereid gevonden om budget vrij te maken voor een nieuwe kampioenscampagne. Wij stellen ze graag aan u voor:

Jarenlang was hij met zijn snelheid de schik voor iedere net te zware verdediger in de kelderklasse. Dat Iwan van der Meer deze kwaliteiten ook buiten het veld weet te gebruiken bewijst hij al jaren met zijn bedrijf I-lektra. Hij combineert zijn snelheid met precisie en kwaliteit, waardoor hij uitgegroeid is tot een begrip in de wereld van elektrische installaties.

Een brok degelijkheid is Willem Stolk als speler. Met zijn bedrijf WS IT helpt hij niet alleen bedrijven bij IT-projecten, maar levert hij samen met I-lektra betrouwbare en moderne camerasystemen. Een een-tweetje dat ook buiten het veld werkt.

Sinds 2020 is Dennis Herbert als zelfstandige actief in de bouw. Met als resultaat verschillende geslaagde verbouwingen en opgeknapte woningen. Niet gek als je beschouwt dat Dennis op het veld altijd al een architect is geweest, die met een timmermansoog de bal bij zijn medespelers krijgt.

Al generaties bakt de familie Van Delft het brood voor de inwoners van De Lier. De jongste in de lijn van opvolging voedt niet alleen de magen, maar ook de lach van de Lierenaar. Met ludieke acties en spitsvondige slogans, loop je niet alleen met een brood, maar ook met een glimlach de winkel uit.

Het enige bedrijf van buiten De Lier dat onderdeel uitmaakt van het conglomeraat. Met Peter van Staalduinen als de grote man achter The Gym is het dan weer een stuk minder verwonderlijk. Als aanvoerder was hij al degene die zorgde voor het organisatorische gedeelte. Daarnaast bleek hij als speler multi-inzetbaar en stond hij zowel in het doel, in de verdediging als op het middenveld. Deze multifunctionaliteit is ook terug te vinden in The Gym. Op slechts een kort stukje van De Lier heeft hij een sportschool waar naast de gebruikelijke apparaten en groepslessen ook persoonlijke begeleiding en voedingsadvies tot de mogelijkheden behoren.

De tuin van Europa ligt in het Westland. Wie anders dan linkspoot van het elftal is degene die de wereld voorziet van kleurrijke gerbera’s? Linksbenige spelers staan niet voor niks bekend om hun sierlijke stijl en creatieve inslag. Hans van Holstein bewijst dagelijks naast het veld met zijn bedrijf Holstein Flowers dat een beetje kleur in de vorm van gerbera’s voor iedereen de wereld een stukje mooier maakt.

Een bedrijf dat geen introductie meer behoeft. Sinds jaar en dag een begrip in de Westlandse bouwwereld en ver daarbuiten. Werknemer Peter van der Ende vervolgt zijn lange carrière bij de veteranen en daar mag zijn werkgever dan niet bij ontbreken als sponsor. Een huwelijk dat al jaren duurt en al veel mooie projecten heeft voortgebracht.