Corona maatregelen en avondklok vanaf 23 januari 2021

24 januari 2021 7:15

Beste trainers, leiders, spelers en ouders,

Zaterdag 23 januari is de avondklok door de regering ingevoerd en mag er niemand meer na 21.00 uur op straat zijn. Dit betekent dat ook de trainingen zo goed mogelijk worden aangepast. Er wordt in overleg met trainers gekeken of alle teams in ieder geval één keer in de week kunnen blijven trainen. De laatste trainingen worden uiterlijk om 20.30 uur afgerond zodat iedereen voor 21.00 uur thuis kan zijn en zich dus aan de nieuwe maatregelen met de avond klok kan houden.

Binnen de huidige landelijke Corona maatregelen mogen kinderen tot 18 jaar buiten sporten.
Het deelnemen aan trainingen en de onderlinge wedstrijden geschiedt momenteel geheel op vrijwillige basis en is dus niet verplicht! Trainers of spelers die hier moeite mee hebben in het kader van de huidige Coronasituatie bepalen dus zelf of zij mee willen doen met de trainingen c.q. wedstrijden. Een ieder dient zich aan de geldende Corona maatregelen te houden en de aanwijzingen van leiders en trainers op te volgen.

Maatregelen:

• In verband met de ingestelde avondklok gaan alle lichten op het sportpark om 20.30 uur uit;
  • Voor alle seniorenteams en alle jeugdteams is de competitie stilgelegd;
  • Spelers t/m 17 jaar mogen in groepsverband trainen;
  • Spelers vanaf 18 jaar mogen in tweetallen met 1,5 meter afstand onder begeleiding trainen;
  • Het clubgebouw is gesloten, uitzondering voor trainers met mondkapje om materiaal te pakken;
  • Voor alle teams geldt thuis omkleden en na de training direct naar huis;
  • Er kan dus geen gebruik gemaakt worden van kleedkamers;
  • Alle jeugdteams kunnen op zaterdag onderling een wedstrijd spelen met teams van eigen club;
  • Spelers vanaf 18 jaar spelend in de O19 teams mogen helaas geen wedstrijden spelen;
  • Zowel wedstrijden als trainingen op zaterdag moeten aangemeld worden bij Rien de Vos;
  • Ouders/ publiek op het sportpark is niet toegestaan, uitzondering begeleiding van team;
  • Heb je klachten, blijf thuis, laat je testen;
  • Zijn je huisgenoten benauwd en/ of hebben ze koorts…… dan blijf jij ook thuis;
  • Was vaak je handen;
  • Houd 1,5 meter afstand;
  • Hoest en nies in je elleboog.

Eventuele aanpassing van deze regels (vanuit KNVB en of NOC*NSF) zullen wij zo nodig ook communiceren.

Wij wensen iedereen weer veel plezier maar vooral gezondheid toe!

Namens het bestuur bedanken we jullie voor jullie medewerking!

Met z’n allen verslaan we corona.