Vrijwilligerswerk bij Lyra geeft je positieve energie

4 september 2021 9:15

Naast de trouwe vrijwilligers vanuit ons ledenbestand merken we dat veel jonge leden of ouders van jeugdleden niet altijd een goed beeld hebben van het vrijwilligerswerk binnen de club.

We kennen allemaal de vrijwilligers op of rond het voetbalveld. Vaak ouders zichtbaar als begeleider wekelijks één of meer keer aanwezig. Dit levert bij de ouders van de jongste jeugd zelden problemen op maar wanneer de jeugdteams wat ouder zijn, wordt het vaak lastiger om voldoende begeleiding te organiseren. Andere zichtbare overigens een niet wekelijkse functie zien we terug bij onze spontane barmedewerkers op zaterdag (middag) in de kantine. Je draait mee in een roulatiesysteem.

We hebben een aantal interessante functies waarbij gevraagd wordt om zo nu en dan vanuit Lyra te opereren. We hebben het dan over gemiddeld 3-4 uur per maand. Vele andere vrijwilligersfuncties binnen Lyra vinden voor een groot deel achter de schermen plaats en belangrijker nog deze kunnen vanuit huis of met behulp van een mobiele telefoon (bellen/ WhatsApp) ingevuld worden. Ook streven we er naar om de vele taken op te knippen tot kleine en incidentele taken waardoor je gemiddeld 1-3 uur per week hier mee bezig bent. Denk hierbij aan creatieve en organisatorische taken.

Belangrijk is dat alle leden en ouders van onze jeugdleden beseffen dat ze op een of andere manier nodig zijn om vrienden of eigen kinderen met plezier te kunnen laten sporten en dat ‘geen tijd’ binnen onze vereniging geen geldig excuus is.

• Bestuurslid voetbalzaken
• Bestuurslid vrijwilligerszaken
• Vrijwilliger contributie administratie
• Vrijwilligerscommissie
• Barmedewerker zaterdagmiddag
• Gastvrouw/man zaterdagochtend
• Wedstrijdsecretaris jeugd
• Vrijwilligers schoonmaak kantine
• Sleutelbeheer
• Trainer coach MO19
• Trainer coach JO23
• Leider JO23
• Grensrechter JO23
• Leider Lyra 2
• Grensrechter A selectie
• Verzorger 2e elftal op donderdagavond en zaterdag

Wil jij incidenteel voor een minimaal aantal uur per week een bijdrage leveren binnen onze mooie vereniging, stuur dan een WhatsApp berichtje (of bel) naar 06-53529192 (Jaco Lemckert – Vrijwilligerszaken) waarna we samen op zoek gaan naar de taken die bij jou passen.