7 klapper in afscheidswedstrijd van Lyra Iconen

2 september 2021 6:30

Afgelopen zaterdag speelde Lyra de oefenwedstrijd tegen SPARTA av O23. Het eerste elftal had een trainingsweekend ingelast en zodoende speelde ons vlaggenschip tegen de talenten van SPARTA die uitkomen in de derde divisie van de 023 competitie. Tijdens deze wedstrijd werd er ook afscheid genomen van de lyra Iconen: Jack Binnendijk, John Lagerwerf, Ashwin Scheffers en Leider Hans Beukema.

Jack nam de aftrap van de wedstrijd en John en Ashwin vielen de laatste 20 minuten van de wedstrijd in. Onder luid applaus van de publiekswissel verlieten zij trots het veld. Hans Beukema nam voor het laatst plaats op de bank van het eerste. Het zag er nog eenmaal heel vertrouwd uit. Na afloop van de wedstrijd werd het viertal nog toegesproken door de voorzitter en in het zonnetje gezet door de club met mooie cadeaus. Het was een waardig afscheid van deze 4 Lyra-iconen.

De wedstrijd

Lyra klapte er in het begin van de wedstrijd vol op. Binnen 12 minuten leverde dit een terechte 2-0 voorsprong op. Een mooie vrije trap werd binnen gekopt door Roy en een goede corner werd binnen getikt door Thom.

Schrikken

In de 15e minuut van de wedstrijd was het schrikken. Een speler op de bank van SPARTA kreeg een epileptische aanval en de ambulance moest hulp bieden. Gelukkig knapte de speler gelijk al een beetje op en gaat het nu weer goed met het talent van SPARTA.

Na een wat langere onderbreking kon de wedstrijd hervat worden. Lyra begon slordig aan het tweede gedeelte van de eerste helft. Veel onnodig balverlies, waardoor erg weinig mooie aanvallen werden geproduceerd. Toch viel er nog een doelpunt in de eerste helft. Een mooie aanval van lyra werd als laatste aangeraakt door een verdediger van SPARTA. 3-0!

Ook in de tweede helft was  Lyra heer en meester. Zowel aan de bal als conditioneel. Lyra liep door doelpunten van Roy (tweede), Thom (tweede), Marc en de overgekomen jeugdspeler Michael du Chatenier uit naar een mooie 7-0. De van de JO19 overgekomen Jonathan van der Schee speelde 90 minuten lang verdienstelijk centraal achterin. Mooi om te zien dat talenten van Lyra een kans krijgen en verdienen in het eerste. De weerstand van SPARTA was wat minder dan gehoopt, maar desondanks heeft Lyra een goede wedstrijd gespeeld waarin er een aantal mooie goals zijn gescoord en waarin de Lyra-iconen een waardig afscheid kregen.