De kop is er af

18 augustus 2021 19:45

Met de wedstrijd tegen Maasdijk is het seizoen 2021/2022 officieel begonnen. Anderhalve week aan intensief trainen ging aan deze wedstrijd vooraf. De voorbereiding op het nieuwe seizoen is dit jaar extra lang en zal zo’n 7 weken in beslag nemen. De selectie is nog niet compleet. Ook deze en volgende week zal nog aantal vakantiegangers aansluiten. De wedstrijd tegen Maasdijk was de eerste wedstrijd sinds 10 maanden tegen een officiële tegenstander.

De wedstijd

Lyra speelde in de eerste helft een heel behoorlijk wedstrijd qua strijd en vechtlust. Maasdijk kwam maar een paar keer in de buurt van het Lierse doel en in 1 van die spaarzame keren wisten zij het net te vinden. Na twee mooi en goede reddingen van nieuwkomer Kenny Lipman was hij bij de derde inzet kansloos. Tegen de verhoudingen in, maar daar had uiteraard niemand van Maasdijk moeite mee. Het veldspel van Lyra was nog wel te slordig in de eerste helft en het vizier stond een keer of 4 á 5 nog niet op scherp.

De tweede helft was Lyra nog oppermachtiger en creëerde het nog meer kansen. Een van de grootste kanze was voor nieuwkomer Niels van der Windt. Hij probeerde in de 1-1 situatie een lopje te geven waar hij beter had kunnen kiezen voor een zakelijkere oplossing. Maasdijk kwam in de tweede helft niet verder dan 1 vrijetrap op het doel, welke door Lennart prima werd gekeerd.

De korte samenvatting van de deze wedstrijd is, dat Lyra een gedreven indruk maakte en 90 minuten lang speelde om te winnen. Qua veldspel en met name in de afronding zullen nog wel een aantal belangrijke stappen gezet moeten worden.