Lyra blijft 3e klasser

3 juni 2023 14:30

R. Wolf

Sportpark HVC'10

Nog (weer) een jaar 3e klasse: dat is de conclusie die je na de nacompetitiewedstrijd tegen HVC moet trekken! Lyra leed gisteren een vrij kansloze nederlaag tegen HVC, ondanks een optimale inspanning van Lyra kant. Maar gedurende de hele wedstrijd heeft Lyra niet genoeg kansen en/of mogelijkheden kunnen afdwingen om een doelpunt te scoren. Lyra moest zich voornamelijk beperken tot tegenhouden van de tegenstander en kon aanvallend te weinig uitrichten. Het duurde tot minuut 38 alvorens HVC de leiding nam en de rust inging met een 1-0 achterstand.

Na de rust was er hetzelfde spelbeeld als voor de rust, een dominant HVC en een verdedigend Lyra. Doelman Joey Boom moest verscheidene malen handelend optreden. Maar in minuut 76 moest hij zich gewonnen geven bij het 2e doelpunt van HVC. Toen diezelfde Joey Boom een overtreding beging op een aanvaller van HVC , kon scheidsrechter Wolf niets anders doen dan een penalty geven. Zo eindigde de wedstrijd met een 3-0 stand in het voordeel van HVC. En daarmee eindigde de competitie voor Lyra.

Lyra begon met de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Dennis Voskamp, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee, Remco v. Velden,

Midden: Larry Paauwe, Robin Vijverberg, Jesse Schelvis,

Voor: Marc den Toom, Thom Kuyvenhoven, Dyon Lemckert.

Wissels: Thimo Vijverberg voor Dennis Voskamp,  Robin Spreen voor Larry Paauwe, Jules du Chatenier voor Jesse Schelvis, Stef v.d. Wel voor Marc den Toom,  Luke Boeters voor Remco v. Velden. Er waren nog gele kaarten voor : Larry Paauwe, Marc den Toom, Jonathan v.d. Schee en Joey Boom.

Tenslotte: Pim v.d. Hoorn bedankt en veel succes bij Honselersdijk

Voor foto's klik HIER