Lyra verliest van koploper.

Sportclub Monster 1

19 november 2022 14:30

O.A Fonseca

Sportpark Polanen
Duyvenvoordestraat 56
2681HN
MONSTER
tel. 0174-245723

Lyra speelde gisteren de uitwedstrijd tegen koploper Monster en verloor met 3-1. Kort samengevat was deze overwinning voor Monster verdiend zodat de achterstand van Lyra nu in punten zes bedraagt.

Het trainersduo v.d. Hoorn/Bouwman begon met de volgende elf:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee en Luke Boeters,

Midden: Larry Paauwe, Robin Vijverberg en Jesse Schelvis,

Voor: Marc den Toom, Thom Kuyvenhoven en Roy v.d. Sar.

De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Fonseca, die een prima wedstrijd floot. Monster begon overdonderend aan de wedstrijd en al in de 3e minuut, uit een corner , wist Monster te scoren, 1-0. Keeper Joey Boom moest een aantal goede reddingen verrichten om erger te voorkomen. Lyra werd gedwongen veelal de lange bal te spelen, waardoor de lange verdedigers van Monster vaal als winnaar uit de duels kwamen. Nadat Jonathan v.d. Schee de buitenkant van de paal had geraakt, kwam Monster op een 2-0 voorsprong en leek Lyra voor een hopeloze opgave te staan.

Na de rust kwam Dennis Voskamp Luke Boeters vervangen. In minuut 49 kwam Monster op een 3-0 voorsprong en dat was gezien het spelbeeld niet onverdiend. Wat gelukkig kwam Lyra via het hoofd van Ruben de Groot van sc Monster aan een 3-1 stand, maar Lyra kon niet vereende krachten het Monster heel moeilijk maken. In minuut 76 verving Erik v. Geest Jesse Schelvis en 3 minuten later verving Jari v. Dijk Roy v.d. Sar. Vlak voor tijd schoot Monster nog op de lat en moest de monster keeper redding brengen op een goed schot. Dat was de laatste stuiptrekking van de wedstrijd die in Monster een verdiende winnaar kende.

Lyra moet zich in het verloop van de competitie richten op een zo hoog mogelijke klassering achter Monster. A.s. zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Houtwijk uit Den Haag. U bent daar weer van harte welkom!!!!