Lyra verliest strijd om plek 2

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra heeft de wedstrijd tegen Verburch uit Poeldijk met 2-4 verloren , daardoor is het uitzicht op de 2e plaats nu wel verloren. Met nog 2 wedstrijden te gaan, tegen Madestein thuis en tegen Duindorp uit, zal Lyra zich moeten richten op plaats 3 of 4. Dat betekent hopelijk een nacompetitie met een groot aantal wedstrijden waardoor de kans op promotie wel kleiner is geworden. Terug kijkend op de wedstrijd tegen Verburch is de conclusie dat beide ploegen aardig tegen elkaar waren opgewassen in de 1e helft, en dat de 2e helft duidelijk voor Verburch was. Onder de uitstekende leiding van de jonge scheidsrechter Meijvogel uit Katwijk, ontspon zich een levendige 1e helft met mogelijkheden voor beide ploegen. Al na 11 minuten nam Verburch de leiding uit een vrije trap, waarbij dient te worden opgemerkt dat de muur van Lyra niet goed stond opgesteld. In minuut 37 blunderde de keeper van Verburch bij een vrije trap van Lyra en kwam de gelijkmaker op naam van Jonathan v.d. Schee, 1-1. Vlak voor rust leverde Julian du Chatenier een goede voorzet af die door Dyon Lemckert tegen de lat werd gekopt. Nog geen minuut later kreeg Thom Kuyvenhoven de kans om een goal te maken, maar hij kreeg hem er niet in.

Na de rust werd Dennis Voskamp vervangen door Remco v. Velden en even later kwam Marc den Toom Dani Verbeek vervangen. Vlak nadat Thom Kuyvenhoven een goed schot had gelost, nam Verburch de leiding, 1-2. Door een omzetting bij Verburch was Lyra gedwongen achteruit te gaan en met man en acht te verdedigen. Thom Kuyvenhoven en Julian du Chatenier werden gewisseld voor Jesse Schelvis en Roy v.d. Sar. Maar ook na deze wissel kwam Lyra niet in de buurt van een gelijkmaker. Sterker nog: in minuut 66 vergrootte Verburch de voorsprong tot 1-3. Daarna werd Larry Paauwe gewisseld voor Luke Boeters, maar ook deze wissel bracht geen verandering. Joey Boom moest niet lang daarna handelend optreden bij een doorgebroken Verburch speler. Het slotaccoord was weer voor Verburch: in minuut 90 scoorden ze de 1-4, waarna Dyon Lemckert tegen het eindsignaal nog de 2-4 produceerde. Al met al: een verdiende nederlaag voor Lyra , dat in de laatste twee wedstrijden de volle buit moet zien te pakken. Tegen Madestein zal dat geen probleem zijn, maar de laatste uitwedstrijd tegen Duindorp kan heel belangrijk worden.

Lyra begon met de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Thimo Vijverberg, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee en Dennis Voskamp,

Midden: Larry Paauwe, Dani Verbeek en Robin Vijverberg,

Voor: Julian du Chatenier, Thom Kuyvenhoven en Dyon Lemckert.

Speler van de week was Ties Dekker en de bal was geschonken door Freight Line Europe