Lyra verspeelt 2 punten

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Na de winterstop hervatte Lyra de competitie met een thuiswedstrijd tegen Duindorp SV uit Scheveningen. Waar vooraf Lyra goede kansen werden toegeschreven, viel het uiteindelijke resultaat tegen, een 2-2 gelijkspel. Lyra nam in de eerste helft een 2-0 voorsprong en dat gaf de Lierenaars een gerust gevoel. Maar vlak voor rust scoorde Duindorp tegen en werd de rust met een 2-1 voorsprong bereikt.

In de tweede helft kreeg Lyra een aantal kansen om de  score uit te bouwen, maar al die kansen waren niet aan Lyra besteed. Lyra ging mee in het lange ballenvoetbal van de tegenstander en had voorin niet die scherpte die nodig om te scoren. En zoals het vaak gebeurt, werd nu ook weer werkelijkheid: scoor je zelf niet, dan krijg je bijna altijd een doelpunt tegen. Duindorp was er erg blij mee, ze waren met niet al te hoge verwachtingen naar De Lier gekomen en konden dat punt goed gebruiken. Scheidsrechter v.d. Maat uit Alphen a/d Rijn had een gele kaart over voor Jarno v. Koppen.

De 1-0 werd gescoord door Roy v.d. Sar die een voorzet van Marc den Toom op waarde schatte. De 2-0 wed gescoord door Marc den Toom uit een voorzet van Roy v.d. Sar, maar zoals later zou blijken was deze voorsprong niet voldoende voor 3 punten. Na de rust werd Robin Spreen gewisseld voor Jari v. Dijk en werd vlak voor tijd Roy v.d.  Sar gewisseld voor Ruud Bijl. Naast een buitenspeldoelpunt van Lyra kregen Roy v.d. Sar en Marc den Toom nog heel goede kansen om de score te verhogen. Het mocht echter niet zo zijn. Volgende week speelt Lyra de uitwedstrijd in Loosduinen tegen Madestein. Dat is de nummer laatst in de rangschikking. Drie punten zijn dan een must voor Lyra, om uit de degradatie gevarenzone te blijven. Uw steun is daarbij weer van harte welkom!!!!!

Het trainersduo v.d. Hoorn/Bouwman begon met de volgende elf:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Bryce de Boo, Jonathan v.d. Schee en Dennis Voskamp,

Midden: Larry Paauwe, Robin Vijverberg en Jesse Schelvis,

Voor: Marc den Toom, Roy v.d. Sar en Robin Spreen.

De bal werd gesponsord door Profile Tyrecenter Stehouwer

Lyra_-_Duindorp.jpg