Lyra haalt verdiende punten op in Den Haag

2523JS
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3938341

Lyra speelde gisteren de uitwedstrijd in Den Haag tegen Laakkwartier en won met 1-2. Alleen tegen het einde van de wedstrijd werd het nog een spannende aangelegenheid, verder was Lyra  duidelijk de beste ploeg. Lyra speelde directer en was aanvallend gevaarlijker dan  Laakkwartier. Zo had Roy v.d. Sar kort na het begin mogelijkheden tot scoren, maar slaagde daarin vooralsnog niet. Ook Laakkwartier had aanvallende bedoelingen, maar bij die bedoelingen bleef het voorlopig. Nou moet ook gezegd worden dat de Lierse doelman, Joey Boom een dijk van een wedstrijd speelde, met diverse heel goede reddingen. In minuut 16 maakte Marc den Toom een buitenspeldoelpunt en ging een leep boogballetje van Roy v.d. Sar net over. In minuut 31 schoot Roy v.d. Sar op de paal na een vlotte Lyra aanval. Dat deed Robin Vijverberg hem in de tweede helft na en even later belandde de bal weer op de lat. Jarno v. Koppen kreeg in de 34e minuut geel voorgehouden van scheidsrechter Wieman uit Gouda, die een goede wedstrijd floot. In de 40e minuut brak Marc den Toom goed uit en bediende Julian du Chatenier die de 0-1 scoorde.

Na de rust werd Jarno v. Koppen gewisseld voor Mike Bruggeling. Na twee mogelijkheden voor Laakkwartier was het in minuut 49 Roy v.d. Sar die de 0-2 liet aantekenen uit een voorzet van Julian du Chatenier. Daarna kwamen er een paar wissels bij Lyra: Luke Boeters maakte plaats voor Ruud Bijl, Marc den Toom werd vervangen door Thom Kuyvenhoven, Roy v.d. Sar werd vervangen door Kevin v. Velden en Stef v.d. Wel kwam Julian du Chatenier aflossen. Laakkwartier kreeg in de 84e minuut een penalty na een overtreding van Joey Boom, 1-2. Toen brak er een hectische fase in de wedstrijd aan, met een serie goede reddingen van Joey Boom. Laakkwartier ging hartstochtelijk in de aanval om de gelijkmaker te forceren, maar stuitte op een hechte Lyra defensie. Jammer dat de wedstrijd eindigde met een incident. Lyra brak uit en kreeg kans op een vrije doortocht naar het doel van Laakkwartier. Alleen de keeper van Laakkwartier maakte een zware overtreding, waarop beide spelersbanken leegstroomden om een robbertje te gaan vechten. Gelukkig bleef een complete vecht partij uit en deed de scheidsrechter iets wat heel goed was: hij blies af! Lyra had de drie punten in een moeilijke uitwedstrijd verdiend en kon de reis naar De Lier aanvaarden.

A.s. zaterdagmiddag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen KMD. Komt dat zien !!!!!!!!!!

Voor foto's klik HIER