Lyra zakt door de ondergrens

Werve, Te 1

25 maart 2023 14:30

J.J.J. Dingemanse

Sportpark Vredenburch
Julialaantje 15 B
2282NW
RIJSWIJK ZH
tel. 070-3952288

Lyra speelde gisteren de uitwedstrijd tegen Te Werve en verloor kansloos met 4-1. Dat is de trieste conclusie die we kunnen trekken na deze wedstrijd! Weliswaar waren Jesse Schelvis, Marc den Toom en Luke Boeters nog steeds geblesseerd, maar een zo slechte uitwedstrijd van Lyra hebben we in lange tijd niet gezien.

En het begon nog zo aardig: in de 10e minuut combineerde Lyra vlot door de Te Werve defensie heen en scoorde Thom Kuyvenhoven de 0-1. Maar na minuut 20 veranderde plots het wedstrijdbeeld in het nadeel van Lyra. Ging  er eerst nog een bal op de paal en op de lat, de 0-2 voorsprong zou op dat moment logisch gevonden worden. Maar in plaats van een 0-2 voorsprong moest Lyra even later de gelijkmaker accepteren, wel tegen de veldverhouding in. Toen even later een fout in de Lyra defensie werd gemaakt en Te Werve een 2-1 voorsprong nam, keek men bij Lyra elkaar aan en ging het van kwaad tot erger! Vlak voor rust, in minuut 42 ,kwam Te Werve op een 3-1 voorsprong en kon Lyra beteuterd de kleedkamer opzoeken.

Na rust werden Brice Boo, Roy v.d. Sar en Jari v. Dijk gewisseld voor Jarno v. Koppen, Rens v.d. Meer en Dyon Lemckert. Die wissel resulteerde wel in een paar mogelijkheden, maar de Lyra spelers waren niet echt in vorm. Toen in minuut 65 de 4-1 viel, was de smadelijke nederlaag voor Lyra een feit. De rustig fluitende arbiter Dingemanse had nog een gele kaart voor Larry Paauwe. Lyra kon na het laatste fluitsignaal gedesillusioneerd de kleedkamer op zoeken en zag Verburch feitelijk plek 2 op de ranglijst overnemen. Nou komt Verburch nog op bezoek in De Lier, dus er zijn kansen om wat reparatiewerk te verrichten. Maar eerst moet Lyra a.s. zaterdag in en tegen Naaldwijk de punten zien te pakken. Een opgave waarbij uw steun van harte welkom zal zijn!

Lyra begon de wedstrijd met volgende elf:

Doel: Joey Boom,

Achter: Brice de Boo, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee en Dennis Voskamp,

Midden: Larry Paauwe, Thom Kuyvenhoven en Robin Vijverberg,

Voor: Julian du Chatenier, Jari v. Dijk en Roy v.d. Sar.