Lyra wint dik verdiend van vv Schipluiden.

Schipluiden 1

26 februari 2022 14:30

R. Ditz

Sportpark Keenenburg
Tiendweg 3
2636HH
SCHIPLUIDEN
tel. 015-3801212

Lyra behaalde in twee weken wederom een verdiende 3-0 zege , ditmaal in en tegen Schipluiden. Onder leiding van arbiter Ditz ontspon zich een wedstrijd, waarin Lyra een licht veldoverwicht had, maar nog niet echt gevaarlijk werd. Het meest werd op de helft van Schipluiden gevoetbald. Het duurde tot de 42e minuut, voordat Lyra de leiding kon nemen. Robin Vijverberg liet de 0-1 aantekenen, gunstig zo vlak voor de rust.  Na de rust was er een wissel, Sam den Hoed werd vervangen door Julian du Chatenier. Dat bracht gelijk meer snelheid in de aanvallende acties. Die zelfde Julian werd in de 47e minuut bruut onderuit geschopt door een verdediger van Schipluiden en kwam met een gele kaart heel goed weg. Even later kreeg Robin Vijverberg ook geel, na een ongelukkige handsbal bij een vrije trap. In de 58e minuut ondernam Lyra een lange, vloeiende aanval die door Jari v. Dijk werd omgezet in een doelpunt, 0-2. Jesse Schelvis, die weer goed speelde, kreeg in de 60e minuut geel, gevolgd door een mooie aanval van Lyra die alweer via Jari v. Dijk een doelpunt opleverde, 0-3. Luke Boeters kreeg ook nog geel van de scheidsrechter in de 62e minuut. Schipluiden probeerde uit alle macht de achterstand ongedaan te maken, maar de Lyra verdediging, onder aanvoering van Kenny Lipman, stond verdere doelpunten in de weg. Dat Lyra de zege niet meer uit handen zou gaan geven, was inmiddels wel duidelijk. Daarom konden ook zonder problemen de volgende wissels plaatsvinden: Sam de Brabander voor Jesse Schelvis, Ruud Bijl voor Marc den Toom en Laurens v. Marrewijk voor Luke Boeters.

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen startte met de volgende elf:

Doel: Kenny Lipman,

Achter: Dennis Voskamp, Tom v. Os, Luke Boeters en Rik Kiela,

Midden: Jesse Schelvis, Thom Kuyvenhoven en Robin Vijverberg,

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Sam den Hoed.

A.s. zaterdagmiddag speelt Lyra tegen koploper FC Skills een thuiswedstrijd. Lyra 2 versloe3g Te Werve 2 met 4-0.

Voor foto's klik hier