Lyra wint bij Monster 1 punt.

Sportclub Monster 1

6 november 2021 14:30

M. Sahan

Sportpark Polanen
Duyvenvoordestraat 56
2681HN
MONSTER
tel. 0174-245723

Voorafgaand aan de uitwedstrijd tegen Monster had het trainersduo v.d.Hoorn/Jansen een teleurstelling moeten verwerken. Immers, Lyra moest aantreden tegen Monster met 5 invallers. Door diverse blessures ontbraken: Jesse Schelvis, Niels v.d. Windt, Thom Kuyvenhoven, Dennis Voskamp en Tom v. Os. Hoe moest deze tegenslag worden opgevangen?

Er werd gekozen voor een gegroepeerde, ietwat verdedigende speelwijze. Monster mocht het spel maken en Lyra zou proberen zo veel als mogelijk tegen te houden. De invallers: Jonathan v.d. Schee, Larry Paauwe, Michael du Chatenier en Sam den Hoed verdienen stuk voor stuk een groot compliment hoe ze zich in deze toch niet gemakkelijke uitwedstrijd staande hielden!

Onder leiding van scheidsrechter Sahan uit Rotterdam ontspon zich een wedstrijd waarin Monster aanviel en Lyra voornamelijk verdedigde. Dat bleek een (te) grote opgave voor thuisploeg Monster: ze ontwikkelden wel een veldmeerderheid, maar werden zelden echt gevaarlijk. Ook Lyra kreeg enkele mogelijkheden na goede uitvallen, maar helaas is dit seizoen scoren vaak een te grote opgave voor Lyra. Al met al kon je concluderen dat het spelpeil voor een topper in de 3e klasse te laag was, heel veel spannende momenten waren er niet. Na de rust was er een wissel bij Lyra: Roy v.d. Sar kwam in het veld voor Jari v. Dijk. In de 55e minuut miste Monster een grote kans op de 1-0, terwijl in de 62e minuut Lyra een grote kans kreeg na een uitbraak van Marc den Toom, waarna Roy v.d. Sar net te laat was. Vier minuten later was het weer Marc den Toom die Sam den Hoed een goede kans gaf, maar het resulteerde slechts in een schot over het doel. Even later pakte Larry Paauwe geel. In de 82e minuut moest Roy v.d. Sar zich laten vervangen met een blessure door Kevin v. Velden Tussendoor kon Kenny Lipman zich onderscheiden met diverse goede reddingen op schoten van Monster. In de blessuretijd werd Michael du Chatenier nog vervangen door Luke Boeters. Vlak voor het eindsignaal van scheidsrechter Sahan was het nog even schrikken: een gevaarlijk schot van Monster eindigde op de paal, maar de aanvaller van Monster bleek buitenspel te staan. Zo verdiende Lyra door dit gelijkspel een punt in Monster na een slechte partij voetbal met uiteindelijk een voldoende resultaat.

Over twee weken speelt Lyra op 20 november thuis tegen Ariston ’80 uit Delft.

voor meer foto's klik HIER