Lyra begint de competitie goed

Quick Steps 1

25 september 2021 14:30

M. van Ekelenburg

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra zag toch wel een beetje op tegen de openingswedstrijd van de nieuwe competitie, nl. de wedstrijd tegen het Haagse Quick Steps. In vorige competities was deze tegenstander altijd moeilijk geweest, vooral op eigen veld was het voor Lyra moeilijk winnen. Daarbij speelde ook altijd het stevige spel van de tegenstander een rol. Maar bij de opening van het seizoen bleek dat niets  van dit alles aan de orde was. Lyra behaalde een regelmatige en verdiende ruime overwinning met 6-1 op Quick Steps.

Daar zag het in het begin  van de wedstrijd niet naar uit, de tegenstander gaf toen Lyra aardig partij, maar allengs wist Lyra de tegenstander vast te zetten en gevaarlijk te worden. Daarbij geholpen door Quick Steps, die op het middenveld te veel ruimte gaven, waardoor Lyra naar hartenlust kon combineren en mooie aanvallen op de mat wist te leggen.

De voorhoede bestaand uit: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Niels v.d. Windt werd goed gevoed vanuit het middenveld, bestaande uit: Thom Kuyvenhoven, Jesse Schelvis en Robin Vijverberg. De verdediging werd geleid door doelman Kenny Lipman met daarvoor  Dennis Voskamp, Laurens v. Marrewijk, Mario Nijgh en Rik Kiela.

De doelpunten vielen als volgt:

Minuut 10: een hard schot van Jari v. Dijk werd in de rebound gepromoveerd tot 1-0 door Thom Kuyvenhoven,

Minuut 13: Quick Steps scoorde de gelijkmaker na een goede aktie van de rechterspits, 1-1,

Minuut 18: Robin Vijverberg scoort in 1 keer uit een corner, 2-1,

Minuut 22: uit een voorzet van Rik Kiela scoort Niels v.d. Windt de 3-1,

Minuut 40: uit een voorzet van Niels v.d. Windt scoort Jari v. Dijk de 4-1,

Minuut 45: na een goede aktie van Marc den Toom scoort Niels v.d. Windt de 5-1., tevens de ruststand, een ongekende weelde!!!!!

In de 41e minuut werd Rik Kiela met een blessure gewisseld voor Luke Boeters.

Na de rust kwam Mario Nijgh niet meer terug, hij werd vervangen door Michael du Chatenier.

Het was duidelijk dat de wedstrijd eigenlijk al was gespeeld  en Lyra drong dan ook niet al te fel meer aan. Wel scoorde Thom Kuyvenhoven in de 83e minuut nog de 6-1 na al weer een goede  aktie van Marc den Toom. Hiermee was tevens de eindstand bereikt, een prima overwinning van een goed en vlot spelend Lyra. Scheidsrechter was Marcel v. Ekelenburg, die rustig en bekwaam leidde. Tot man of the match werd Robin Vijverberg gekozen. Speler van de week was Milan Kleijweg. De bal voor deze wedstrijd was geschonken door Bandenservice Klaas van der Eijk.

*** Foto's ***

Lyra 2 won met 3-2 van Nootdorp 2.

Lyra 1 speelt a.s. zaterdag de uitwedstrijd in Pijnacker tegen DSVP.