Lyra - sc Monster eindigt zoals het begon 0-0

2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

Lyra speelde gisterenmiddag de thuiswedstrijd tegen Monster. Vooraf was de wetenschap voor Lyra dat Monster een 2e plaats op de ranglijst bekleedde met 10 punten voorsprong op Lyra. Dus als er zaken gedaan zouden moeten worden, was winst voor Lyra noodzakelijk. Zo ver kwam het echter niet, want de beide ploegen hielden elkaar in evenwicht, zo waren er momenten dat ze allebei even goed of minder waren. Het enige dat Lyra zich kwalijk kon nemen, was het niet benutten van een strafschop. Deze strafschop werd direct na de rust door arbiter Pieterman terecht gegeven na een overtreding op de ingevallen Roy v.d. Sar. Echter………..deze penalty werd door aanvoerder Vijverberg tegen de paal geschoten, dus geen voorsprong. Die zelfde Robin Vijverberg had voor de rust in minuut 36 nog een grote kans de score te openen, maar hij miste alleen voor de keeper.

Monster stuitte gedurende de hele wedstrijd op een goede keeper Lipman, die de gevaarlijke ballen uit zijn doel wist te houden. Helaas moest in minuut 55 Jesse Schelvis, die tot dan een goede wedstrijd speelde, geblesseerd uitvallen. Hij werd vervangen door Larry Paauwe. Stef v.d. Wel kwam in minuut 83 Jari v. Dijk nog vervangen, maar de 0-0 score onderging geen verandering. Dat betekent dat de afstand tussen Monster en Lyra gelijk is gebleven, maar Monster zag koploper FC Skillz weer winnen, zodat de voorsprong van FC Skillz naar 6 punten is gegroeid. En Lyra? Er blijft niet veel meer over dan te gokken op een goede klassering in een periode. Daarmee kan a.s. zaterdag worden begonnen met een uitwedstrijd tegen Ariston ’80 in Delft. Komt u de jongens aanmoedigen?

Man of the match werd gisteren Dennis Voskamp. De wedstrijdballen waren geschonken door Japal Trans BV en PLV Looije

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgnede opstelling:

Doel: Kenny Lipman,

Achter: Dennis Voskamp, Tom v. Os, Laurens v. Marrewijk en Rik Kiela,

Midden: Jesse Schelvis, Thom Kuyvenhoven en Robin Vijverberg,

Voor: Marc den Toom, Jari v. Dijk en Remco v. Velden.

Klik hier voor de foto's